..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
01.07.2008 (16:49)  
Mě by zajímalo , zda všechny vlaky nyní končící na Masaryčce se kapacitně vejdou na hlavní. Pokud ne , jsou úvahy o rušení Masaryčky zcela bezpředmětné.

Pokud nakonec přece jenom dojde ke zrušení , poté by tam mělo být úplně něco jiného , než nějaké komerční zóny. ťěch už je všude poměrně hodně.
registrovaný uživatel mato H 
01.07.2008 (16:47)  
to si urobil spravne ze si to vymazal vsak vcera Mares rano v rozhlase nadaval jak pohan a uz si nema pchat tie miliony si nato asi rovnako ne ,????? hahah
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
01.07.2008 (16:44)  
Pavel Z: Chcete-li předejít dalšímu mazání vašich příspěvků, vystříhejte se vulgarit a osobních útoků.
registrovaný uživatel mato H 
01.07.2008 (16:44)  
Pavel Z - Klidek chlape lebo dostanes infarkt a koho potom bude okradat CD zaplatis si listok a zaplatis si dane co ide tiez CD .Dakujem ti za oslovenie trotel som velmi rad ze to pocujem prave od teba .
01.07.2008 (16:42)  
Já neříkám jednoznačné ne, ale to by výnosy z toho prodeje musely pokrýt následný přesun pod hl.n., výstavbu potřebných zastávek "Karlín" a "Negrelliho viadukt", dále výstavbu tramvajové tratě těsně před východ z hl.n. atd.
Obávám se ale, že pokud z toho má ještě "někdo" něco mít pro sebe, tak na takové drobnosti už nezbyde.
Bohužel je zcela jasné o co v tomto případě jde...
Jen přemýšlím, jestli jsou lidé tak blbí, že to sežerou i s navijákem. Ale je to stejně krásná představa jet z Kladna až na Karlštejn přes centrum(asi ta nejblbější relace jakou Bürgi mohl uvést).
registrovaný uživatel bazala68  mail  
01.07.2008 (16:27)  
Již komunisti chtěli Masaryčku zbourat a to ještě před Těšnovem.To se nakonec nerealizovalo. Udělat to teď je výplod chorého mozku panů radních Burgemeistera a Langmajera. A nebo to bude ještě jinak. Developreské projekty, to je jistě dokonalý přísun "kapříků" do kapsicěk kompetentních. Takže co je historické nádraží proti napěchované peněžence. V dnešní době se dá koupit všechno. Jen zdraví nikoli.
01.07.2008 (16:01)  
Tak na co se teda rekostruoval železniční srvšek apod na Masně
a teď to zrušit nejsou vadný.

Už chci vidět ten bordel na hlaváku a kord když se tam ještě staví.

To si zase někdo pěkně namastí kapsu....
registrovaný uživatel Kokso 
01.07.2008 (15:54)  
Doufám, že je všem naprosto zřejmé a jasné, že se tu vůbec nejedná o "nějakou masaryčku v souvislosti se železnicí", ale o finanční loby související s nejlukrativnějšími pozemky v centru Prahy! A co z toho plyne?, tedy hlavně kolik a komu z toho vyplyne...? ...jó, když jsi chudý a máš málo peněz, jako třeba někteří poctiví pražští radní...
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
01.07.2008 (15:37)  
mato H: Tak vidíš, takže nech Masaryčku na pokoji! ;)Myslím, že hlavák yb to kapacitně vůbec nezvládal a ani není na takový počet vlaků stavěný - málo kolejí, čekáren, kas, obecně málo prostoru pro tolik lidí. A nemluvím o následném přetížení stanice metra. Jednoznačně Masaryčku co nejdříve opravit, lehce prodloužit nástupiště, zrušit nepotřebné vedlejší koleje a ty pozemky prodat. A navíc, když teď máme Nové spojení, je ještě větší nesmysl něco rušit.
registrovaný uživatel milos  mail  
01.07.2008 (15:34)  
Josef Petrak: me ve vlaku jeste neokradli, ale pesky jo! a zbili :- ))
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko