Praha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.
Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.
Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."
Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.
Zdroj: Aktualne.cz
| 1.7.2008 (12:00)
1. Osobně si myslím, že tohle si měli radníci rozmyslet před lety. Jestli se bude v blízkých letech Masaryčka rušit, tak se většina umělých staveb ve východní části Nového spojení budovala v podstatě zbytečně a býval by tam byl jednuduchý rozchod od tunelů do Vysočan a Libně. Takto by to byly jen vyhozené miliardy.
2. Komerční využití a zastavění ploch nad kolejištěm stanice není nic nezvládnutelného, naopak jsou země kde je to poměrně běžné. Takže primárně jde asi o pozemky na kterých ty koleje holt leží.
3. Masaryčka je svým hlavovým uspořádáním naprosto jedinečná a v podstatě umožňuje bezbariérovou docházku od dveří vlaku na zastávku tram, či do metra během 1 - 2 minut. Na rozdíl od jiných nádraží v Praze vlak opravdu zastavuje pár kroků od dění vně stanice.
4. Jediná nevýhoda je, že nenabízí průjezdný model a přestup na dálkovou dopravu je poněkud méně příjemný. A ty pokladny by nemusely být tak daleko...
Tak na co se teda rekostruoval železniční srvšek apod na Masně
a teď to zrušit nejsou vadný nebo co to je mohlo taky napadnout než začali s rekonstrukcí kolejí
ono nejlepší by bylo aby to Masnu nechali
vozí si zadek v Audině Meďáku a ,že se lidi Na hlaváku ve špičkách ušlapou to už je nezajímá jenom prachy
stačilo,že tenkrát zrušily Těšnov
Už chci vidět ten bordel na hlaváku a kord když se tam ještě staví.
To si zase někdo pěkně namastí kapsu.... a co v podstatě zbvourá je mu u jebo vzešené zadní části těla
s těmi volbami máš pravdu mělo by se udělat volby poviné
jako dříve za komoušů
takhle lidi nechoděj a pak se diví a nadávaj
Ale ver tomu ze by se neco zmenilo kdyby se tam dostavilo par stovek tisic lidi ... jenze na to kazdej sere ;) jako na volby a pak se lidi divi. No jo ale kdo na to ma cas ... ze.... zjsistovat jakeho osla voli hehe
JJ SEYCHELY jsem chtěl napsat,ale nevzpomněl sem si jak se to píše xD
Jak by to dopadlo či ne je to jedno,důležité je že by jsme mohli na celou Prahu vykřičet o co tu opravdu jde. Já si asi pronajmu nějakou tu rozhlasovou dodávku :)
sames1
Svatá pravda. Stejně jako v Brně, nejde tu o službu lidu,ale o hóóódně velkou parcelu v centru města...
Hlavak pruchozi mezinarodni nadrazi...
Masarycka koncove dalkove a osobni spoje ...
Co resit ...
Byla nejaka petice ? Ptal se nekdo lidi ? Delalo se referendum jako v kauze Brnenskeho nadrazi?
Kocour - a ty jako kdyz jedes rano do prace, tak si nekde kupujes listek? Ja myslel, ze vyhodneji vyjde mit nejakou tu predplatni...
Tu propustnost mas nejak spocitanou nebo je to jen tvuj pocit? Ja proste furt vychazim z te Vidne...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










