..: Pražská radnice jedná o osudu Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Z magistrátu opět zaznívají hlasy, že Masarykovo nádraží je třeba rychle zrušit. Podle radního Martina Langmajera by o budoucí podobě územního plánu v těchto dnech měla jednat rada hlavního města, kde zřejmě zazní definitivní postoj Prahy k další existenci hlavového nádraží v centru. Praze prospěje likvidace neupravených míst, plánuje se vznik nových ulic s obchody a kancelářemi. Problém je v tom, že části těchto plánů stojí "masna" v cestě. Podle zastánců likvidační varianty si pasažéři oddychnou, když budou moci cestovat z Kladna na Karlštejn přes centrum Prahy bez přestupů. To vše v situaci, kdy už začíná přestavba nádraží.

Mezi nejzavilejší odpůrce nejstaršího pražského nádraží patří jeden z iniciátorů této aktivity, poslanec Jan Bürgemeister: "Je logické, aby se Opletalova protáhla až do míst dnešního kolejiště a propojila se s ulicí na Florenci." Zároveň by se měla prodloužit ulice V Celnici. "To by pomohlo rozšířit širší centrum města i pro pěší. Lidé by pak mohli konečně bez problémů přejít na druhou stranu dnešní severojižní magistrály - tedy do Karlína." Podle dlouhodobých strategických záměrů by se veškerá pražská doprava měla svést na hlavní nádraží, které na to ovšem není kapacitně připraveno. Také Nové spojení se staví tak, že nadále napojuje "masaryčku" jako důležitý dopravní uzel. Na další osud Masarykova nádraží tedy zjevně neexistuje jendotný názor a je třeba to brzy změnit, jinak reálně hrozí a hrozí vyplýtvání značných finančních prostředků. "Musí se stanovit jasné mantinely. Jinak by to bylo plýtvání peněz," doplňuje Bürgemeister.

Dosud neexistují přesné plány, jak přesně naložit s lukrativními pozemky v bezprostřední blízkosti nejdražších pražských adres. Podle některých pražských zastupitelů by tu měly během pěti až deseti let vzniknout nové ulice a komerční objekty. Samotná historická budova Masarykova nádraží by zůstala zachována. Prý by v ní vzniklo "něco jako druhé Palladium". Radní Langmajer vysvětluje: "V tuto chvíli jde o to, abychom v územním plánu otevřeli cestu kvalitním investorům."

Verdikt o budoucím osudu nádraží musí přijít velmi rychle, protože už se začíná s jeho revitalizací. "Pokud to neuděláme teď, zakonzervujeme Masarykovo nádraží na dalších sto let, a to by byla škoda," komentuje Bürgemeister. Obnova a oživení bude, kromě rekonstrukce nádražní budovy a zkrácení staničních kolejí ve prospěch odbavovacích prostor, zahrnovat také využití pozemků v místech opuštěných kolejí a zchátralých obytných buněk podél ulice Na Florenci. To by se mělo odehrát během jednoho až dvou let.

Zdroj: Aktualne.cz

NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (12:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 19      Zpráv na stránku:   
Registered user mato H 
01.07.2008 (15:34)  
Josef Petrák- ne ale v autobuse neni taka spina a smard ako vo vlaku a niekdy su aj nove a ceny su tiez rovnake aspon zatial.
01.07.2008 (15:33)  
Mato H, a víš, že ti, co tě okradli, se o železnici vůbec nezajímají a nemají s ní nic společného. Až tě okradou i ve všech ostatních druzích hromadné dopravy, tak budeš chodit pěšky? :) No...špinavé. Projeď se nějakým pořádným vlakem a nepoužívej tento moderní všeshrnující nepravivný zázor. Ne všeude jezdí hnusné koženky.
Registered user mato H 
01.07.2008 (15:33)  
NIcKON- mam rad ine veci ako zeleznicu ako mlady chlapec som ju mal rad ale teraz sa mi dost hnusi stare vozne spinave v meste to robi hluk na 100 km a pod .Takze uz velmi ne
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
01.07.2008 (15:31)  
mato H: A máš ji rád?
Registered user mato H 
01.07.2008 (15:28)  
Kocour - ne ne vobec ne ja uz zeleznicu odkedy ma 2x odkradli vobec nepouzivam
Registered user milos  mail  
01.07.2008 (15:26)  
UPA: presne tak, R1 zacalo vysilat z Lodecke ulice a pobyvalo tam 1991 - 1993. Jestli me ale pamet slouzi, tak prvni soukrome radio bylo od zacatku roku 1990 Radio Stalin, ktere vysilalo zpod pomniku na letne. pak svoji cinost zahy ukoncilo a prakticky se pretransformovalo do R1. tot historie malinko offtopic od zeleznicni tematiky - i kdyz! kdo nebyl z prahy - nejlepe se do bunkru dostal pochopitelne pesky par minut od Masny!!
Registered user stoupa  mail  
01.07.2008 (15:22)  
2 M:

Masarycka je nejvic uprostred mesta jak vubec mozno. Proto az na ni jezditi se hodi. Svym zpusobem ma i lepsi navaznost na MHD, nez Hlavák. Otazka je, zda pri zachovani dvorany a historickych staveb by nebylo lze udelat lepsi nastupiste "pro pantaky esusovite" z pristupem vukol posty (parking postovnich aut) a z druhe strany z byvale Rakety.

Balt-Orient s 20 vozy a parou, co ho bere smer Decin, lidi nastupuji va vyhybkach - to uz asi nikdy nebude.
Correspondent or Member of ŽelPage Baresm  mail  
01.07.2008 (15:18)  
mato H: A ty na Masnu jezdíš?...
Registered user stoupa  mail  
01.07.2008 (15:16)  
2 Kubicek:

nó, od Kladna treba do Kralup, nebo kamkoliv, ale ne smer Praha. Leda Smichov. Anóbrz cosi mi napovida, ze klekne-li Masna, Bubny, Dejvice Veleslavin nezaostanou ani chvilinku a tez se zmeni v lukrativni stavebni parcely
Registered user M 
01.07.2008 (15:08)  
jeffer - a to musi vsichni nastoupit a vystoupit na masne? Nemuzou to udelat nekdo po ceste?
Jako na sudbahnhof ve Vidni taky prece jezdi hodne S-bahnu. V cem je ten rozdil? (jen se ptam, neznam tyhle prazske nuance:)
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 19      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko