..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 36      Zpráv na stránku:   
24.02.2010 (23:15)  
november: děkujeme, že jste tu všechny pozurážel a sám se prohlásil za jediného se správným a hodnotným názorem.

Máte nějaký faktický příspěvek do diskuse?
24.02.2010 (22:49)  
Zdejší debata plná demagogie bohužel dostává až směšný nádech. To jaké nepodložené a kdovíodkud vycucané teorie a smyšlené dedukce si zde někteří vydávají za seriózní názory je neuvěřitelné. Je mi líto, jaké příspěvky jsem zde našel. Jedinců, kteří si léčí své komplexy je zdá se všude dost. Ještě bych dodal, že přitvrzení na poli výraziva by mělo být předmětem zájmu zdejší cenzury. To rozhodně kvalitě debaty nepřidává. To se potom zdejší debata dostává bohužel na úroveň novinek.cz a jim podobných. A to vesměs odpouštím i chybějící diakritiku, která ovšem také má vypovídající hodnotu o člověku a o tom jak chce podat svůj názor. Každý ať si udělá obrázek sám.
24.02.2010 (22:17)  
Pozadavky jsou jednoduche - za jednu hodinu stavky jeden den jizdy nacerno :-)
Prijde mi to jako zcela adekvatni reakce a docela by me zajimalo, jak by se dana situace resila v realu.

Jednoduše, pokutou za černou jízdu.
Řešením by ale mohla být stávka cestujících v pondělí odpoledne - když to zvládnu bez vlaku ráno do práce, tak to nějak zvládnu bez něho i zpátky.
24.02.2010 (22:11)  
Souhlas s M, stávkující na dráze pouze zneužívají své výhodné pozice, kdy mohou mít značný počet rukojmích a tím dodají stávce patřičnou váhu. Stejně jako byla před 10 lety stávka v České televizi. Kromě ještě několika málo podniků takové možnosti už nikdo další nemá a v tom je právě ten propastný rozdíl.
Pokud se mi něco nebude líbit a rozhodnu se stávkovat, tak to bude mít na chod organizace mého zaměstnavatele stále příliš malý vliv. A to i kdyby byla ve stávce půlka zaměstanců, protože tu práci za ně nikdo neudělá. Zatímco vlaky prostě odřekneme, tj. nepojedou a nic se nestane. Ale mně ta práce zůstane na tom stole pořád ležet a nikdo ji za mne neudělá. A určitě nejsem v takové situaci sám.
24.02.2010 (20:58)  
vjta00: nepodléhejte PR. ČD mají zisk pouze před odpisy, tj. pokud počítají, že "lokomotivy a vozy prostě jsou" a prožírají svou budoucnost.
Skutečný hospodářský výsledek je naopak mínus jedna milarda, je to i přímo v příslušné tiskové zprávě: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-5444/
registrovaný uživatel vjta00  mail  
24.02.2010 (20:52)  
M : Nemáš pravdu !!! Pro rok 2009 ČD mají rozpočet + 1 000 000 000 ( + jednu miliardu !), je to poprvé v historii, kdy dráhy mají rozpočet v kladném čísle ;-) což je co říci, i když zrovna neplatili málo za ,,rekonstrukce´´ vlakového parku ;-)
registrovaný uživatel M 
24.02.2010 (20:42)  
vecne a strucne - hanku, rozpocet na JEDEN ROK je minus 200 miliard. Kdo myslis, ze prvni pujde o zebracke holi, kdyz se bude i nadale pochlebovat "potrebnym"? Fakt si myslis, ze krach a sprava MMF nejak ovlivni lidi, co se dnes maji lepe nez ty? Myslis si, ze jejich zivotni uroven klesne a tvoje zustane zachovana? Nebo tohle proste neresis?

Ta vec je totiz polozena tak, ze bud ted i do budoucna 2000 ricne NEBO 2 roky zadarmo a pristich 5 za 20000 rocne. Tak si teda ty prava vybojuj:-)

PS: Jeste je teda moznost to potom vsechno hodit na 2.svetovou a na Nemce...
registrovaný uživatel M 
24.02.2010 (20:33)  
pepe151 - neco takoveho jsem cetl uz vcera - ze uz maji plany na zmenene obraty souprav atd. - By mne zajimalo, jak muzou mit plany, kdyz vubec nevi, kdo a kde bude brat rukojmi (pardon: stavkovat)...
registrovaný uživatel M 
24.02.2010 (20:32)  
hanku, jestliva to nebude taky trochu tim, ze draznich odboraru je nejvic (srovnani - kdyz deset ucitelu zamce zaky ve skole, tak 10 ucitelu zavrou, ale 30K "ucitelu" zavrit nejde) a taky trosicku tim, ze jako jedni z mala mohou ucinne brat rukojmi a vydirat spolecnost... Kdyz zacnou stavkovat elektrikari z firmy s 20 lidma, tak je myslim nikdo poslouchat nebude.
Ale jinak jsou zeleznicari samozrejme bozi, o tom zadna. Bych to rekl asi takto - muj soused dela kraval az do noci, ale nic moc s tim asi nenadelam, protoze je to magor a soucasne mistr republiky v judu. Pokud ty srovnas do late tvyho souseda, kterej ma 35 kilo aji s botama, tak fakt nevim, jestli ses vetsi bourak...

Jinak stavku samozrejme podporuji. Asi zacnu podporovat i jine vyderace a dalsi luzu. Abych sel s dobou. Az ti nakej magor sejme manzelku/matku/pritele v bance, tak mu to nemej za zle - on proste jiste nevedel kudykam a na rozdil od ostatnich prizdisracu to proste vzal do svych rukou. Tvoje manzelka/matka/pritel jen mela smulu a ja ji to budu prat. Stejne jako budou mit v pondeli desetitisice jinych, kterym tu smulu prejes ty. Ferovka...

A stavku podporuji a preji, aby byla co nejdelsi. Jen by bylo fajn, kdyby se pak stavkujicim, kteri si docasne vybojuji vsechny krasy sveta, potom nepriznalo odstupne a podpora v nezamestnanosti. Opravdu bych byl velmi nerad, aby penize pro skutecne potrebne dostal zeleznicarskej vyderacskej povl. Ale je mozny, ze oni nakonec (az fakt nebudou penize) budou stavkovat i proti tomu, aby duchodci dostavali duchody a ze zeleznicari jsou prednejsi. Uprimne receno, fakt bych se nedivil. Zmetek zustane zmetkem a ja mu ZAVIDIM.

PS: Těm ostatním přeju, aby jejich deziluze, až oni sami při hájení svých práv a zájmů narazí na opačné zájmy svého zaměstnavatele, nebyla existenčně likvidační.
Ja osobne VSEM preju, aby likvidacni nebyla jejich desiluze, az krachne tohle tanceni vyderacu na hrbetech nas vsech (oprava - na hrbetech vsech ostatnich...)
registrovaný uživatel pepe151  mail  
24.02.2010 (20:31)  
ou, zase to ude zaváni politikou...aspoň se něco přiučim :-)....v TV řikali ž kvuli te stavce budou posilovat nedělní, nevi někdo kde bych našel seznam pravě těch vyjimečných posilaku?? předem dík.
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 36      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko