..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 24 25 26 27 28 ... 36      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
23.02.2010 (20:44)  
Rail-2005: "Stávku sice může soud prohlásit teoreticky za nelegální, ale dělejte něco s masou několika tisíc lidí... Zavřete je?..."
No zkuste se na to podívat z pohledu objednatele dopravy - tedy MD ČR (nadregionální doprava) a krajů (ZDO). Nevyjedou-li spoje, je to neplnění smlouvy, takže bych promptně vyúčtoval smluvnímu poskytovateli dopravy smluvní sankce. ČD si je nechá na sobě? No neměly by - ČD nejsou organizátorem stávky, měly by je přenést dál...
Být hejtmanem, který před pár měsíci podepsal smlouvu s ČD na 10 let bez výběrového řízení a oni mi přestanou jezdit - a nedovezou mi lidi do práce a studentstvo do škol (těm to moc vadit nebude), tak se zlobím, a hodně. A klidně povolám i NAD - a vyúčtuji poskytovateli dopravy. A co ČD? Nechají si to v nákladech? Pokud bych to tam, být členem dozorčí rady, objevil, tak by to management pěkně schytal...
23.02.2010 (20:27)  
To DJ
Za ta léta jsme si na ten důchod našetřili, nadřeli se, pokud je nám krácený jde o krádež!
Na tu valorizaci je zákon!
Ta penze navíc je dodatečné vyrovnání dluhu který vznikl nezvýšením pravidelné penze (ale to neříkali v televizi ani o tom nepsala MF dnes)
Na ty volby se těším a přiložím polínko, mám ale obavy, že to nebude stačit (maximálně se dočkáme nové budovy se starou obsadou - říká se to i jinak)
A to hospodářství - to už je v háji stejně.
23.02.2010 (20:25)  
Ad M 19:39-ministr musí dodržovat sliby. Tak jako s převzetím ministerstva přebírá prebendy,musí převzít i to,co se mu momentálně nehodí. Tím mám na mysli to,co je nyní na tapetě-žádné volby nebyly,ministr byl nominován po shodě politických stran s tím,aby do voleb pokračoval v práci.A volby přece ještě nebyly.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.02.2010 (20:22)  
Stávku sice může soud prohlásit teoreticky za nelegální, ale dělejte něco s masou několika tisíc lidí... Zavřete je? Tak velké kriminály nemáme. Takže nezbyde, než stávku akceptovat. Jo tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne...
registrovaný uživatel DJ 
23.02.2010 (20:20)  
Josef Nos:
Kdo sem tahá třináctej důchod - jde jenom o vyrovnání ukradeného zvýšení o inflaci, které stejně nestačí na udržení reálného příjmu pro důchodce
- Kde je psáno, že důchodcům musí být valorizován důchod minimálně na úrovni inflace (jinak jde o zlodějinu?)?
- I kdyby ano, stát rozhazovat nemůže, ani na důchodech.
- A kdyby se přece jen ten důchod zvýšit měl, tak by bylo logické, aby se zvýšila normální (pravidelná) penze, ne vyplácet jednu penzi navíc.

V tomto státě by už dávno měla být generální stávka, která by vymetla celou tu zlodějnu!
Ano, všichni zastavíme práci, hospodářství půjde do háje, ale nakonec třeba ti dnešní politici půjdou pryč. A přijdou jiní. Je ale naivní si myslet, že budou lepší než ti dnešní.
P. S. Tu zlodějinu můžeme letos vymést společně všichni. Budou totiž volby.
registrovaný uživatel M 
23.02.2010 (20:19)  
Josef Nos - a zamestnanci a podnikatele ten 13.duchod dostanou taky? Nebo jich se ta inflace (pokud naka fakt byla) nedotkla?

PavelZ - v tom pripade by ale nemela smysl ani jakakoliv dan, protoze vsechno se nekde blbe prosustruje (treba na dorovnani ztraty CD:-) To "neco, kde to to prosustruje" bude platit v kazdym pripade. Jde jen o to, jestli deficit bude -200 nebo -199.99. Ale je tady jeste samozrejme tzv. oranzova moznost - tzn. zdanit rezijky a obratem na tenhle dodatecny prijem SR vymyslet i dodatecny vydaj:-))
23.02.2010 (20:13)  
M: Kolik, bylo-li to někde vyčísleno, by se tímhle přispělo do státní kasičky? Já jen ať vím jestli to má cenu se omezovat kvůli tomu, že jinde se to během pár dní blbě prošustruje. Jestli státní rozpočet stojí na mém zdanění režijky, tak já to klidně investuju.
23.02.2010 (20:11)  
Ad Honzák
Vy jste určitě zaměstnanec ČD. K těm služebním jízdám: Asi je jednodušší změnit vnitřní předpis ČD o proplácení služebního jízdného, než měnit zákon. A jak asi jiné firmy proplácejí služební jízdy scých zaměstnanců?
23.02.2010 (20:10)  
Kdo sem tahá třináctej důchod - jde jenom o vyrovnání ukradeného zvýšení o inflaci, které stejně nestačí na udržení reálného příjmu pro důchodce. V tomto státě by už dávno měla být generální stávka, která by vymetla celou tu zlodějnu!
registrovaný uživatel M 
23.02.2010 (20:09)  
Borovicka - ma to sice bohuzel mouchy (rozhodne ale mene neprijemne, nez prijazovani se na koleje:-), ale pokud Franta protestuje zpusob, jakym si urci on, tak proc bych ja nemohl protestovat zase mym zpusobem?
Kdyz zemedelci zastavuji dopravu, tak je to snad taky stavka? To by mne zajimal ten zakon, kde je takhle stavka nadefinovana:-))

Pokud teda neprojde to jezdeni nacerno, tak bude v pohode, kdyz ucitele budou stavkovat tim, ze v patek odpoledne zamcou decka ve skole? Pokud mi napises, ze je to vydirani a na to ma stat policii, tak kde je prosim rozdil proti vydiranim a branim rukojmich na zeleznici?

Panula - je mi lito vsech, kteri sve kroky ospravedlnuji kroky politiku. Klesnout tak hluboko, to je smutne. Neveril bych, ze nekdo muze klesnout tak hluboko, jako je nase politicka zumpa. Tim, ze "argumentujes", ze kdyz je to normlani v zumpe, tak to ty muzes delat taky, tak tim ze sebe delas stejneho zumpare jako je ten, kym opovrhujes...
Priste se tedy muze stavkovat za legalizace uplatkarstvi a korupce. Protoze ta je prece v politice taky normalni...
  1 ... 24 25 26 27 28 ... 36      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko