..: Aktualizováno: Odbory přesunuly stávku na čtvrtek :..

stávka Aktualizováno 28. 2. 14:00 — Jak jsme informovali v úterý 23. února, odbory vyhlásily na pondělí pětihodinovou stávku. V pátek, na základě vstřícných kroků vlády, jež ve čtvrtek večer na mimořádné schůzi schválila novelu zákona o DPH, se odbory po bouřlivé diskusi dohodly, že počkají a přesunuly termín stávky na čtvrtek 4. března 2010. Pokud Sněmovna úpravu zákona, ze kterého by měla být vyjmuta sporná část o danění zaměstnaneckých benefit, do středy neschválí, stávka by se měla konat v rozsahu, jak byla plánována v pondělí. Mezi odboráři se ozývají i hlasy, že by stávka mohla být i 24hodinová. O tom, zda se bude stávkovat a v jakém rozsahu, se rozhodne ve středu 3. března.

Doplněno 23. 2. 17:30 — Praha — Co platilo včera, neplatí dnes. Po úterní schůzce představitelů Koalice dopravních odborů je již jasné, že příští pondělí se ranní cesta do práce nebo školy mnoha lidem výrazně zkomplikuje. Odboráři totiž, v rozporu s dřívějšími prohlášeními, na 1. března přeci jenom vyhlásili stávku, která od čtyř ráno na celých pět hodin paralyzuje železniční dopravu, pražskou MHD i pravidelné spoje v dalších velkých městech. Děje se tak přitom poté, co předsedové parlamentních stran oznámili záměr zabývat se problematikou danění zaměstnaneckých benefitů v horizontu několika dnů. Vedení Českých drah zatím o stávce nedostalo oficiální informace, začalo už ale pracovat na krizovém plánu pro pondělní výpadek spojů.

Deklarovaným cílem stávky je zvrátit platnost aktuální novely Zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty, která od 1. ledna 2010 mění formu danění zaměstnaneckých benefitů. Základem pro výpočet daně již není cena zvýhodněná, ale běžná prodejní hodnota ekvivalentního produktu. Tato úprava prakticky okamžitě vyvolala bouři v kruzích odborářů z oblasti dopravy, kteří již v době vzniku návrhu zákona pohrozili vyhlášením stávky v rámci nátlaku na tehdejšího ministra financí Miroslava Kalouska. Zablokováním hromadné dopravy pohrozili opět začátkem letošního roku, s plánovaným termínem 22. února, nicméně minulý týden se odbory rozhodly vyčkat na výsledky mimořádné schůze Poslanecké sněmovny.

Předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Milan Štěch tehdy oznámil, že odboráři čekají na stanovisko poslanců po mimořádné schůzi, která byla svolána na čtvrtek. „Pokud by ale jednání zkrachovala, nebo poslanci návrh nepodpořili, je zcela reálné, že by mohlo dojít ke stávce. Hrozba stávky je velice vážná, je dost možné, že k zastavení dopravy dojde,” vyjádřil se původně Štěch pro Rádio Impuls. Všechno se ale změnilo v úterý, kdy šéf Odborového svazu dopravy Luboš Pomajblík pětihodinovou stávku definitivně potvrdil a naznačil, že zdaleka nemusí být poslední: „Bereme to jako jednu z řady možných akcí,” řekl Pomajblík. Podle odborů je nyní jediným přijatelným řešením zrušení předmětného ustanovení v zákoně.

stávka Ač dříve vadilo danění výhod zaměstnanců jako takové, nyní je kritizována především jeho forma. Nejvíce diskutované jsou pak zaměstnanecké režijní jízdenky, jejichž cena se pohybuje maximálně v řádu stokorun. U Českých drah přitom tržní cena ekvivalentní celoroční síťové jízdenky In–gold činí 22 tisíc. Nová pravidla se ale týkají danění všech benefitů bez rozdílu, kromě jízdenek například i závodního stravování nebo slev na zboží.

Tato změna byla zavedena do zákona v rámci zjednodušení daňové soustavy a jako implementace směrnice Rady 2006/112/ES o společném systému daně z přidané hodnoty. Jak ale několikrát upozorňovalo ministerstvo financí, přijetí ustanovení relevantních k danění benefitů je pro každý stát dobrovolné.

Doplněno o vyjádření Českých drah: Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly zatím vedení drah o stávce oficiální cestou nebylo informováno. I přesto se už ale rozběhly práce na úpravách pondělních oběhů souprav a zajištění krizových komunikačních kanálů. „Připravujeme cesty, jak co nejrychleji informovat cestující o tom, které vlaky jedou, které budou zpožděné a kde čekat problémy,“ uvádí Kubala.

Zdroje: iHNed.cz, Český rozhlas, Finanční noviny/ČTK, Poslanecká sněmovna PČR, ŽelPage, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.2.2010 (16:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 29 30 31 32 33 ... 36      Zpráv na stránku:   
23.02.2010 (16:32)  
Jen tak na Kaštany, zaslouží si stávku, to mají za to, že ještě nejezdí autem. Jinak se panu Vojtkovi z Práva povedl docela dobrý snímek, zkuste chytit 2x363 na rychlíku a ještě jednu z nich od Carga.
23.02.2010 (16:31)  
Mohl by mi někdo říct, jestli mám tím pádem nárok na poměrné vrácení jízdného, když jsem si včera koupil týdenní? Do školy jezdim každý den a pokud mám v pondělí školu od 8:00 - 11:15, tak když započítám cestu, tak kvůli půlhodiny tam jezdit nehodlám.
Registrierter Benutzer XYZH  mail  
23.02.2010 (16:24)  
Co se týče režijních jízdenek a jízdních výhod (pozor - nemyslím stravenky, to je svinstvo, ale režíjky!!), tak s tím plně souhlasím a vtomto bodě jsem velice ostře proti odborům. Myslím, že zaměstnanci ČD,SŽDC,.... by měli za režíjku platit minimálně 5 000,- Kč ročně a zvláště, je-li stát v krizi!
Registrierter Benutzer MuDr.  mail  
23.02.2010 (16:12)  
ad M:
já s tebou v podstatě souhlasim a nemám s tím absolutně žádný problém.
Jenomže moje řeč vedla k tomu, proč by nemohli mít na dráze výhody v podobě režijek? Třeba bych se nebránil zrušení režíjních výhod u rodiných příslušníků. Ale brát to těm lidem, a že jich tam moc už není a u SŽDC režijky z převážné většiny nejsou, kteří tam odmakali celej život, je hodný jen tady tomu státu... O odborářích si myslim svoje a mnohdy si jen přihřívaj vlastní polívčičku.
Ale že se tady vyhrožuje stávkou? Proč by nedělali bubu bu... Neni to přece zakázaný. Někdo namítne, jak se jim šláplo na kuří oko. Jenomže kdo z normálních lidí by si nechal sebrat jednu z mála výhod, kterou mají? Chtěl bych vidět toho, kdo by řekl, "Ano, vzdám se toho pro blaho státu, aby si místo mě, těch pár stovek, strčil do kapsy někdo z vedení státu"...
A je prostě jejich výhoda, že maj odbory, které koneckonců můžeš založit v jakémkoliv podniku, ne...?
A komu že to vadí? Jen závistivcům. Každej normální člověk si nenechá nikdy šáhnout na nějakou tu výhodu. A to platí jak o státním, tak i soukromém sektoru. Já si v práci taky vyskákal služební vůz, se kterým nakonec můžu jezdit i soukromě. A nakonec se tady zavedli i jednou zrušené stravenky - a bez odborů.
Jo jasně, auto není benefit, ale měli na něj nárok jiný mně stejně postavení, tak jsem ho dostal taky.A pltim za něj měsíčně. Ovšem to na dráze půjde zařídit asi dost blbě. Aby každej nafasoval služební vůz. A nebo že by každej dostal jedno takový b-éčko v ceně ojetýho Favorita, za který by si taky platil?
To nejde, tak maj zatim holt to plus, že můžou jezdit za hubičku. No a ne všichni využívaj cestování vlakem. Konkrétně v mém okolí neni ajznboňák, jež by nevlastnil gumokol. A převážná většina se jich timto gumokolem dopravuje i do práce...

Co se týče zahraničí. To jsem toho názoru, že A, DE, F maj mnohem delší dobu zaveden kapitalismus a spousta věcí tam funguje o něco lépe. A přeci naše oči vždy směřovali na západ, proč si z nich nevít příklad, ne.
Takže to připravované zrušení, by mohla být jedna z dalších rarit, naší vyspělé demokratické kapitalistické republiky.
A určitě, kdyby to to bylo tak úsporné, nemyslíš, že by to tam už dávno zavedli? No ono to nejspíš bude tím, že někdo na tom západě myslí na i na obyčejný lidi a ne jen na svůj píseček.
A taky tam stávkujou, frantíci celkem pravidelně, italové taky, němci to samý. A nes*** se s tim. Prostě chceš nám sebrat, to málo co máme? Tak čekej reakci.
23.02.2010 (16:11)  
No-co se dá dělat. Přežili jsme horší věci. FRK
Registrierter Benutzer Sim 
23.02.2010 (16:10)  
Jiří Hovorka > prestoze se me stavka zrejme jakozto "rukojmiho" bude tykat, musim se smat... jak vubec muze nekdo neco resit stavkou na draze v nasich podminkach na 5 hodin :-D

... mam tu pred sebou ani ne mesic starou zpozdenku na 410 minut :-))) ... takze pokud by se vlaky opravdu zastavily na 5 hodin, mel bych dojet do cile temer o dve hodiny drive, nez kdyz se tenkrat nestavkovalo :-)
Registrierter Benutzer Zalho  mail  
23.02.2010 (15:57)  
Zalho to bohužel myslel zcela vážně.To heslo o okrádání nějak nechápu.Co je na stávce horšího než předražování krajských a státních zakázek,vzájemné kamarádíčkování a kšeftování,vyhazování peněz za volební kampaň(šaškárnu).Kdyby všechny partaje ty prachy věnovaly třeba dětskejm domovům tak udělaj líp.Kdo chce tak rozumí o čem píšu.
23.02.2010 (15:56)  
Ale budou...
Registrierter Benutzer Sim 
23.02.2010 (15:32)  
Miroslav Zikmund > ja se obavam, ze se ponekud pletete ... pokud by slo o to, komu do kapsy "zdanene" penize pujdou, proc chteji stavkovat zamestnanci a odbory, kdyz obema je tohle v podstate u pr...

Zaroven zrovna v pripade drahy (o ktere se zde primarne bavime) je to pouze presouvani penez z jednoho supliku do druheho, ale porad jsme u jednoho stolu.

O nenazranosti statniho aparatu tu zrejme neni pochyb. Ale to, co zde predvadi Zalho, je presne podle predrevolucniho hesla "kdo nekrade, okrada rodinu". Pokud nekdo dela neco spatnyho, musim delat jeste horsi veci, abych se mel lip jak on.

Zalho > pokud to byla nadsazka a ja to nepochopil, tak se ponizene omlouvam.
  1 ... 29 30 31 32 33 ... 36      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko