..: Soud: Výpravčí z Vraňan je nevinen :..

Ilustrační obrázekMělník - Výpravčí z Vraňan, obviněný z nepřímého zavinění železniční katastrofy v březnu 2007, byl dnes mělnickým soudem zproštěn obvinění. Krátce po nehodě byl Vladislav Tomek, zaměstnanec ČD ze žst. Vraňany, obžalován z trestného činu obecného ohrožení, když po žádosti policie zastavil dopravu na nesprávné trati a pustil tak rychlík na přejezd zablokovaný osobním automobilem. Soud ve svém rozhodnutí potvrdil, že příčinou nedorozumění je nepřesná informace od zasahující hlídky Policie ČR. Výpravčí po celou dobu trval na své nevině; s verdiktem soudu je on i jeho advokát spokojen. Naopak státní zástupkyně s osvobozujícím rozsudkem nesouhlasí a na místě se odvolala.

Soudkyně Lenka Mrázková své rozhodnutí zdůvodňuje slovy: "Obžalovaný neporušil žádný předpis Českých drah a nebyla naplněna subjektivní stránka trestného činu, tedy nevědomé nedbalosti. Domnívám se, že informace, kterou dostal obžalovaný, nebyla přesná."

Podle zpravodajského serveru iDNES probíhal soud v napjaté atmosféře, kdy obě strany sporu vznesly řadu námitek. Obhájce ve své závěrečné řeči obvinil policii, že ho, jakožto právního zástupce, při kontaktu s jeho klientem obcházela. Stejně tak nebyl spokojen s prací státní zástupkyně, která se vůči nařčením z neprofesionality ohrazuje a hodlá podat na obhájce stížnost u advokátní komory.

Ilustrační obrázekJako příčina problému bylo identifikováno nedorozumění vyplývající z komunikace policejního dispečera s výpravčím poté, co zasahující policisté přes svůj dispečink žádali o zastavení provozu na trati 090. Jelikož ale policisté určovali polohu přejezdu podle směru silnice a nikoli podle směrování železnice, výpravčí na základě požadavku uzavřel úsek trati 095 z Vraňan do Straškova. Zaměstnanec drah se před soudem obhajoval: "Ta informace pro mě byla jasná, neměl jsem proto potřebu ji někde ověřovat." Krátce po incidentu u Vraňan proběhla diskuse o relativně obtížné identifikaci přejezdů v krizových situacích, jejiž výsledkem bylo zavedení nového systému značení přejezdů s cílem předcházet podobným omylům.

Nehoda ve Vraňanech z 19. března 2007 se řadí mezi největší železniční neštěstí v historii samostatné ČR. Přestože se střet na úrovňovém křížení koridorové trati s místní silnicí obešel bez tragických následků, škody na infrastruktuře a vozidlech dosáhly desítek milionů korun a vyžádaly si rozsáhlá omezení provozu. Nejednalo se přitom o nešťastnou náhodu - hlavní příčinou srážky byl pokus trojice mužů o pojistný podvod. Večer před půl desátou nastražili na železničním přejezdu mezi Vraňany a Cítovem osobní automobil Audi a chtěli od pojišťovny žádat vyplacení pojistné částky za údajné poškození podvozku automobilu. Pachatelé byli obviněni z trestného činu obecného ohrožení; hlavní organizátor podvodu byl odsouzen k deseti letům odnětí svobody, jeho komplicové vyvázli s podmínkou.

zdroj: iDNES


JiříK. | 14.7.2008 (16:02)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
14.07.2008 (19:54)  
Zbytečně se hádáte! Sešli se dva "profíci". Jeden nemumí pořádně (rozuměj jasně, srozumitelně a jednoznačně) popsat místo nehody a druhý je zase líný zvednout zadek a nějaké auto na kolejích ho nerozhodí.
14.07.2008 (19:48)  
Vím, o čem mluvím, na tom přejezdu jsem byl asi tři měsíce před nehodou. Přejezd opravdu sousedí se zastávkou Cítov. Ale budž, nebudeme se hádat. Jenže ten poliš výpravčímu opravdu řekl, že je zatarasen přejezd v Beřkovicích a přes Beřkovice vede trať do Straškova (jednokolejná, neelektrifikovaná, nikoli elektrifikovaná dvoukolejka na Ústí n. Labem. Takže jde o jasnou dezinformaci policisty. A ještě k Moravanům: Právě spisuji přihlášku patentu, který, v případě, že dojde k situaci, jaká v Moravanech nastala, označí kolej jako obsazenou a kolejový obvod jako vadný a navíc znemožní ovlivnění kolejového relé JAKÝMKOLI rušením ze zpětného trakčního proudu, což znamená, že po aplikaci tohoto vynálezu se kolejové obvody stanou dokonale blbuvzdornými.
14.07.2008 (19:34)  
Omyl Ážetďáka! Tohle bylo o přejezd dřív směrem k Vraňanům.
Registrierter Benutzer Web 
14.07.2008 (19:24)  
Ážetďáku, mluvíte o uplně jiném přejezdu...
14.07.2008 (19:17)  
Omyl! Policajt místo přesně identifikoval, jako přejezd v Beřkovicích! Nehoda se stala na přejezdu v CÍTOVĚ! Pro neznalé: Hned vedle přejezdu jsou peróny a na nich cedule, jako krávy s nápisem Cítov! Takže policajti by si měli pro příště pořídit GPS, aby věděli, kde vlastně zasahují!
Registrierter Benutzer Web 
14.07.2008 (19:06)  
Idéesák: Tak to Vám povím naprosto přesně.
1) Se policajt zeptá, když neví.
2) Když nebude upřesnění, tak nechá objet všechny.

Nebo ste snad měl pocit, že po ohlášení "na nádraží v Praze je bomba" si PČR hodí kostkou a jede jenom na jedno?
14.07.2008 (18:54)  
Respektuji výrok soudu, nicméně výpravčí v tom hovoru působil hodně bohorovně a flegmaticky. Operační policista mu řekl "na tý hlavní trati" a pokud by byl výpravčí v tu chvíli trochu svědomitý, tak se zeptá, aby to místo upřesnil.
14.07.2008 (18:44)  
Zdravé rozhodnutí soudkyně/soudce. Akorát těch 4,5 roku pro toho co tam to auto dal..... bych radši ponechal bez komentáře.
14.07.2008 (18:32)  
Osoba podávající informaci o mimořádné události na dráze na určené ohlašovací pracoviště je povinna uvést místo vzniku mimořádné události (vyhláška 376/2006 Sb.).
Místo vzniku se nezpochybnitelně identifikuje kilometrickou polohou na trati.
Osoba vykonávající pracovní čínost na dráze je v případě ohrožení bezpečnosti drážního provozu nebo osob povinna dávat vůči příjíždějícímu vozidlu návěst "stůj zastavte všemi prostředky" ... ta je definována ve vyhlášce číslo 173/1995 Sb., neznalost zákona, v tomto případě vyhlášky neomlouvá.
Týká se nepochybně i příslušníků policie ČR vykonávajících pracovní činnost v místě křížení dráhy celostátní a pozemní komunikace.
14.07.2008 (18:21)  
Musím se vložit do diskuse a zastat se pana výpravčího. Byl informován policistou se slovníkem hospodského povaleče, ne náčelníka okrsku. V jejich rozhovoru ani jednou nepadlo obyčejné slovo "Ústí"!!! Pak by bylo vše jasné. Hlavně že v předchozích rozhovorech pan nadpraporčík toto slovo několikrát použil!!! V telefonátu s Výpravčím NE! Kromě toho na železnici neplatí žádné hlavní ani vedlejší tratě. Vlak jede tam, kde má postavenou jízdní cestu.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko