Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
všechny zdravim, na tyto stranky chodim jiz dlouho,az ted sem se registroval...
Rad bych vyjadril souhlas se vsemi, kterim vadi laxnost ČD pri poskytovani jejich sluzeb. Zeleznicni doprava je asi vsude velky business, bez nejake politicke dohody se tezko neco zmeni. ikdyz by mohl nekdo namitat negativa, jsem presvedcen, ze takove zavedeni povinnosti vracet jizde pri zpozdeni by mohlo zabrat. oni by ti "eislbonaci" trochu makli, kdyby bylo zpozdeni napr. "jen 23 min, stanim kdesi v polich nebo v tunelu jen proto, ze se nekomu nechtelo neco prepocitavat (resp. zadavat ad hoc data do systemu) by vlak nabral nad 30 min a vracelo by se treba 20%...ze to jde i u nas je videt na pendolinu. proste by jen musely byt pro CD prioritni vsechny vlaky.
osobne je mi smutno ze zanedbani vozoveho parku na trase praha-CB, az na Plečnika neni na trase ani jeden jidelní vůz ani vůz tzv. vyšší kvality, vse vozy ze 60´, resp. 70´, dokonce ani na trase Praha-Benesov nejezdi 471 ale "zabí xichty"...je mi znam problem s reliefem (na rozdil na trase Praha-beroun ci praha-pce, ale pry je to otazka jen technickeho nastaveni nových souprav (ale nevím to přesně).
jeden pozitivni postreh z posledni doby je, ze se zda, ze neni v CD uz takova presamestnanost, jako byvala kdysi. to je dobry smer. jen tak dal.
Můžete mi prosím vysvětlit co jiného může kolega vlakvedoucí cestujícím říci než promiňte, ale nic s tím nenadělám? Když mnohdy ani on sám prostě neví proč a ani jak dlouho? Když ani on sám neví jaká volba bude pro cestujícího v daný okamžik tou lepší a ten na něj přitom bez ustání a sprostě řve, jakej je to blbec a že on může za všechna zpoždění?
Já to vidím a slyším, ale také vidím důvody tohoto chování. Pokud někdo za vlakvedoucím příjde a řekne mu, že je debil, že má zpoždění, tak s prominutím, ale takovému člověku se neomluvím ani já a ještě bych ho kopl do zadnice. Protože jak jste poznamenal. Vše je o přístupu! Ale i o přístupu cestujících vůči vlakové četě. Pochopím, že jsou cestujcí rozhořčeni, ale už nepochopím to, že díky tomu musí být i sprostí a vlakovou četu urážet, když ta za to nemůže ani v nejmenším a ve většině případech dělá co je v jejich a po 20hodinách v práci, plných urážek, nadávek a zpoždění, i nad jejich síly.
A to, že je na tabuli 120 namísto 240? Za to také může zajisté vlaková četa, že?
Za koženkovou kulturu Béček může také vlaková četa a ta nakonec může i za to, že nějaký ... ukradl kabely na přejezdu a ten teď nefunguje.
S vlakvedoucím který nepozdravil, jsem se ještě nesetkal. I když pravda, při svých cestách jsem se s tímto setkal. Třikrát. Jednou se tento zdravil s daným cestujícím již na nástupišti, podruhé vytkl cestujícímu zákaz kouření a ten ho následně poslal do oněch míst a docela nevybíravě, následně při kontrole jízdních dokladů tento "cestující" neměl ani jízdenku a byl sprostrý na cestující a do třetice mladinká vlakvedoucí při kontrole jízdenek narazila na partu mladíků, kteří neměli jízdenku, vystoupit odmítali, uráželi a napadali nejen ji, ale i cestující. Po mé pomoci a následném zákroku policie, se slečna posadila ke mne do kupé a rozplakala se. Bylo to snad způsobeno přístupem dané slečny k cestujícím?
Navalte lístky smradi? Tak tyto slova jsem slyšel pouze jednou. Při přepravě fans Bohemky z Olomouce do Prahy. A musím říci, že ostatní cestující následně vlakvedoucímu gratulovali jak byl statečný a že mu toto povolání nezávidějí.
Vážený pane, toto povolání já osobně sice nevykonávám, ale mám k němu blízko, ačkoliv u této společnosti dnes již vpodstatě zaměstnán nejsem a jsou to tedy již jen kolegové od macechy, stále ale kolegové, a mnohdy jim to skutečně nezávidím. Ano vybrali si to povolání sami a já to beru, každý máme své chyby a vše je o tom přístupu. Budu mluvit za sebe. I já jsem si své povolání vybral sám, nadávám na něj, ale to asi všichni. Ovšem co nesnesu? Když se do mého povolání pustí někdo jiný, z úplně jiného oboru nebo nejlépe ještě duchodci anebo chytráci od počítače, kteří tomu "nejvíce rozumí" a začne mi vytýkat co všechno dělám špatně. To se to hezky mluví. Já ale například takovému soustružníkovy také neříkám že to měl vysoustružit o milimetr delší.
Mi prijde velke procento zdejsich diskutujicich uplne mimo, duvod si nedokazu racionalne vysvetlit. Kazdy kdo aspon jednou tydne vleze do vlaku za ucelem prepravy z bodu A do bodu B, nikoliv za ucelem cumeni z okna na projizdejici vlaky z kozenkoveho Becka a prepravou temito vozy v relacich Liberec-Praha ci Karlovy Vary-Praha za ucelem uspokojeni buhvijakych komplexu, si uz musel vsimnout toho, ze ten pristup neni uplne v souladu s pristupem k zakaznikovi v jinych druzich sluzeb v roce 2008. Cestujici cestuje s CD, jimz zaplatil za to, ze jej nekam dopravi za dohodnutou cenu v dohodnutem case. Vubec ho nemusi zajimat nejake SZDC apod. CD musi pocitat s tim, ze se muzou vyskytnout MU a musi se chovat tak aby minimalizovaly dopad techto MU na sve zakazniky. A je to cele o tom, ze sice musi, ale vubec to nedelaji a zdejsi "odbornici" se teto zhovadilosti jeste zastavaji. Nechapu nic...
Dovedu pochopit, ze vlak ma zpozdeni, ale nedovedu pochopit, ze na tabuli je 120 minut, kdyz je jasny, ze to bude minimalne 240.
Dovedu pochopit, ze pruvodci kontroluje listky, ale nedovedu pochopit, ze neumi pozdravit.
Dovedu pochopit, ze revizor kontroluje listky, ale nedovedu pochopit, ze jednak nezna pravidla, dvak ma drzost kontrolovat 10 minut propadly listek ve vlaku, co 20 minut stoji, trik je drzkatej.
Dovedu pochopit, ze ve vagone vypadne klima, ale nedovedu pochopit, ze privudci nemuze otevrit hubu a rict lidem, at si prelezou, ze jinde je to v pohode.
A co nedovedu pochopit predevsim, tak to jsou magori, kteri tohle "nevidi", "neslysi"...
Ono, kdyz se neco nedari a druha strana (a porad plati, ze lidi plati jizdne Ceskych draham) se omluvi a je mila, tak se to prijima o poznani snaze, nez kdyz druha strana reaguje slovy - neni to nase chyba, navalte listky smradi nebo zavolam policajty. Spousta lidi to pochopi, postaci a ajzbonaci asi ne...
Promiňte, ale toto už jinak vyjádřit nešlo. Několik posledních příspěvků se o tom bavíme a pak přijde tento, že chce konkurenci.
Vážený pane, myslíte si že by na tom například Viamont byl v této situaci jinak? Že by nestál dvě hodiny v tunelu? Že by pro něj neplatila porucha ZZ, které má na starost společnost SŽDC, nikoliv ČD - opakuji SŽDC, nikoliv ČD - chcete to ještě zopakovat?
A kterého průvodčího máte prosím pěkně konkrétně namysli? Toho zo toho vlaku kterým jste vubec nejel?
Bohužel když si rozdělaní ČD vs. SŽDC neuvědomují ani zdejší diskutéři, pak to snad po normálním substrátu a osazenstvu vlaků nemůžeme chtít
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










