Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
- jestli za většinu zpoždění může SŽDC, tak já jsem čínskej bůh srandy.
- Nevím kolik zaměstanců je potřeba na km kolejí (když tu máváte délkou sítě), spíše bych očekával, že jsou potřeba na počet vypravení a počet kontaktních míst se zákazníkem.
- Zanedbávání vozového parku - umýt hajzly, utřít okna a vysmíčit vagon není nic co by vyžadovalo vyšší dotace. Navíc do investic státu do železnice zřejmě nepočítáte koridory a dotace na nákup NP vozidel, ale jen dorovnávku za ZDO... Jinak už mě opravdu to "DEJTE DOTACE" začíná pít krev. Od koho se mají získávat peníze? Od cestujících. Vidět v této republice jezdiv vlak co vozí vzduch není nic vyjímečného. Základ je mít ten vlak plný a nikoliv co nejvíc dotovaný.
- Chyba vyskytne? Pokud mohu z mých cest soudit, tak se něco občas povede a sem tam potkám příjemné průvodčí... Tím to pomalu končí... Nechtějte slyšet názory lidí co vlakem běžně nejezdí.
- Jestli se kvalita dopravce měří podle počtu přepravených cestujících, tak byste měl na prvním místě uvést Indii, kde se dá jezdit i na střeše, což je navíc solidní vytíženost.
Vysekávání hezkých čísel z bordelu nechte Ondrujovi a jeho partě, tady vám lidi říkají s čím jsou nespokojeni a vy odvětíte vy smyslu - "máte jen kecy, víte jak je to těžký?" Dokud nebude sebeblbější kritika substrátu vyslyšena alespoň ve smyslu na tom by něco mohlo být, tak se ČD z místa nehnou.
mirek hruška: no mi určitě né ;-)
S tím seriálem můžeš začít. Myslím, že normální přispěvatelé, by se docela pobavili.
HEŘMAN: Správně poznamenáváte. Přezaměstnané je jedině nábřeží. Ale pozor pane kolego, za to můžeme opět mi řadoví zaměstnanci.
Trotla ze sebe delas spise Ty, a to mj. i proto, ze stokrát opakovana blbost se napsanim tucne chytrou myslenkou opravdu nestane.
Cestující ma uzavřenou smlouvu s CD a.s. a to je pro nej dostacujici podminkou pro to, pokud ho CD nekam vcas ci vcelku nedopravi, aby kritizoval ony CD. Ty by teoreticky měly mit zajem na tom, aby s nimi ten zákazník cestoval i priste a chovat se podle toho. A my se tady celou dobu bavime o tom, ze to tak vždy uplne není. Místo satisfakce VYMLUVY, docela mne desi jak tento pristup muze hajit někdo kdo se poklada za fanouska železnice.
Nejake odškodněni od SZDC apod, chlapi vzpamatujte se.
Mi to prijde, ze by zde mel vychazet seriál o chovani k zakaznikum, to co si některi diskutující mysli je fakt sila.
Mirek Hruska:
To co vetsine lidi nejvice vadi na CD rozhodne neni dano nedostatkem penez nebo vysi dotace. Slusne chovani k zakaznikum dle meho nesouvisi s na vysi platu. Ve vetsine firem maji zamestnanci, kteri jsou ve styku se zakazniky mensi platy a temer zadne jistoty a vyhody nad ramec ZP a chovani je diametralne odlisne.
Jo, ČD jsou přezaměstnané. No ano, to víte, práci, co zvládali tři lidé (např. výpravčí a dva signalisté) tak akorát, dnes dělá jeden (v našem případě výpravčí) a pochopitelně se z toho může pos*át. Přezaměstnaný je možná tak nábřeží, v provozu lidi naopak chybí a důsledky tohoto stavu se negativně odrážejí do provozu. Ale kdo nechce vidět a chce si jen kopnout, neuvidí...
To, že cestující ohrožuje sám sebe je mi prosím pěkně naprosto ukradené, zato když sprostě uráží a ohrožuje vlakovou četu je to v pořádku? Jste v pořádku?
Nejdražší? Podivné, že v krajích mé domoviny je autobus i MHD na společných linkách dražší než vlak. Takže být vámi bych s tou nejdražší dopravou poněkud brzdil. Nehledě na to, že při zpoždění autobusu se cestující o jeho zpoždění nedozví naprosto a vubec nic. A na nějaké vracení jízdného nebo nedejbože čekání přípojů jiných (ale i stejných) dopravců můžete zapomenout rovnou, pokud nejste padlí na hlavičku.
A to že živnostník nemá 5 týdnů dovolené? Ono prosím pěkně některé profese mají dovolené i 8 týdnů. Navíc já jsem živnostníkovy neříkal aby byl živnostníkem.
1. Na světě existuje tisíce dalších mnohem náročnějších profesí, navíc se může stát, že jste živnostník a tak nemáte nárok na 5 týdnů dovolené, nemáte daný úvazek 35 hodin či kolik týdně, přesčasy - svátky - noční vám nikdo nezaplatí, prostě jedete do úmoru duše. Myslím, že kolem spousty chodíte každý den několikrát a na těch lidech (většinou) nepoznáte, že jejich práce je blbě placená dřina a ještě musí vycházet s lidmi.
2. Cestující je platící zákazník a má tedy pravdu i kdyby byl tisíckrát blbej a arogantní. Jediná výjimka je když ohrožuje sebe nebo ostatní cestující.
3. ČD jsou jeden z nejdražších způsobů dopravy v ČR (pominu-li taxíky), tak by tomu služby také měli odpovídat. Mě to však připadá, jako když vlezu do zahulený putiky s pobrindanejma stolama, propálenými ubrusy a nevalným gáblem a otravným číšníkem, kde oběd stojí 350 Kč.
Když řeknu máte tu bordel, tak řeknou, "to víte, lidi jsou prasata, co byste chtěl za 350 Kč. Víte co stojí ubrus a prádelna? Co chvili tu nějakej pitomec rozbrindá polívku a pivo. Tak ať si v tom stolujou, prasata."
DaveDave: Další od počítače co rozumí všemu? Od výkopu kabelu přes tavbu ve vysokých pecích a stavbu dálnic až po navrhování elektrizačních sítí na Aljašce. Zjevně ano dle toho co píšete. Navíc ani neumíte číst. Neberte to ale prosím osobně. Částečně s vámi ale souhlasím. Jízdné by se vracet mělo, ale tím kdo jej zavinil. Tedy SŽDC.
Přezaměstnanost? Můžete mi prosím vysvětlit proč např. u ÖBB je více zaměstnanců nežli u ČD+ČDC+SŽDC dohromady, ačkoliv délka jejich sítě je o mnoho menší?
Zanedbávání vozového parku? Až budou dotace odpovídající výšce obvyklé ve vyspělé Evropě, potom bude i obnova vozového parku. A neříkejte, že dané železnice mají i vyšší náklady. Mají také 4x vyšší jízdné.
Podivuhodné je, že se vubec nevyjadřujete k otázkám které jsem položil. A víte co je zajímavé? Ačkoliv ti co obhajují ČD uznávají, že se chyba vyskytne, tak naopak ti co jsou proti, tvrdí, že na ČD není dobrého vubec nic. Nepřijde vám to k zamyšlení?
Škoda jen, že ČD jsou až tak špatné, že jsou páté v Evropě v počtu přepravených cestujících na počet obyvatel. Před námi jsou už jenom země jako Rakousko, Německo, Belgie a Nizozemí. Díky bohu za to, že se kvalita železničních společností neměří podle keců na ŽelPage nebo K-reportu.
Někteří jste opravdu jako TV Nova (že, DaveDave), kteří taky nepostřehli, že existuje ještě nějaká SŽDC, s.o.
No, hlavně že si melete a zbytečně ze sebe děláte hospodářská zvířata vydávající "íá íá". Kde jsou ty doby, kdy si každý před vstupem do diskuze zjistil podrobnosti. Holt, dnes má kdejaký hňup přístup k internetu a podle toho to vypadá. A debatovat s pravdivými údaji? To už se dnes zřejmě nenosí.
Ve většině s tebou nesouhlasim. Snad jen v zásadě zachování základním pravidel slušného chování, to je jasné. Pokud někomu ujedou nervy, je to možná pochopitelně (z plného vlaku 500 lidí se tak 5 lidí vždy najde, to je jasné), ale zůstavá to chybou dotyčného.
Co se týče osob průvodčích, vlakvedoucích a jiných...osobně mám často pocit, že se lidé, kteří toto povolání vykonávají, pro danou prací prostě nehodí. průvodčí/vlakvedoucí musí být asertivní, rázný, musí mít fyzickou sílu (kola apod.) atd.atd. ja myslím, ze to vsichni vydíme. A pripadl bych pekny priklad: v restauaraci si stezuji vzdy cisnikovi, toho svou kritikou mam za cil zprudit, aby ho ta prace nebavila, pokud on neni schopen stiznosti hostů "poslat výše". pokud to neudala a on je tim koncovým bodem, jeho volba. stejně tak volba povolani je kazdeho vec. nesouhlasim s tvym nazorem, ze "asi vsichni jsme se svou praci nespokojeni". ja jsem teba velmi spokojen. muzu si ve volnych chvilich psat na toto a podobne chaty, sefa nad sebou nemam, jen to jen na me. at uz ses v CD Cargo nebo Telematice anebo kdekoli jinde, je to tva volba. mozna jsi dobry priklad cloveka, ktery je nekde i proto, ze se mu nechce nic menit. a podle toho vypada i pracovni nasazeni...
a posledni poznamka: pokud soustruznik mel udelat o milimetr neco delsi (zrovna v kolejove doprave dulezita vec), tak ja bych ho za to pokaral. bohuzel pro nas pro vsechny se pochybeni CD da merit spise na kolometry...:-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










