..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   
03.09.2008 (14:03)  
Situace: host sedí v restauraci a právě se chce pustit do svíčkové, kterou mu číšník zrovna přinesl. V tom se ze stropu odlepí kus omítky a spadne do talíře. Číšník má dvě možná řešení:
1) Promiňte, omlouvám se. Sedněte si radši k jinému stolu, za chvilku vám přinesu novou porci.
2) (číšník se jmenuje Hruška nebo Babica) Já za to přece nemůžu, tu restauraci máme jenom pronajatou od úplně jiné firmy, my s tím nemáme NIC SPOLEČNÉHO. Osmdesát korun.
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (13:57)  
Hruska: Škoda jen, že ČD jsou až tak špatné, že jsou páté v Evropě v počtu přepravených cestujících na počet obyvatel. Před námi jsou už jenom země jako Rakousko, Německo, Belgie a Nizozemí. Díky bohu za to, že se kvalita železničních společností neměří podle keců na ŽelPage nebo K-reportu.

Nemas trochu problem s pojmy kvalita a kvantita?:-))
03.09.2008 (13:55)  
Heřman: Pardon. Jsem předpokládal, že víte na co odpovídám a vybral jste si ten první odstavec. Ostatní je asi jasné ke komu mířilo.
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (13:53)  
Pry je to v konkretnich lidech... Takze Gestapo taky mohla byt v globale dobrocinna organizace, ale bylo v jen nekolik spatnych lidi...
NE, pokud ti spatni prevazuji nad dobrymi (nebo prinejmensim, pokud ti spatni nejsou opravdu vyjimkami), tak to neni o lidech, v takovem pripade je to uz plosny problem cele firmy
03.09.2008 (13:40)  
Chikatetsujin. možná by nebylo špatné, kdyby jste svůj příspěvek napsal trošku jinak. Se mnou jste se totiž o žádném ohrožování atd. nebavil, tudíž 95% vašeho příspěvku se mě netýká.
03.09.2008 (13:25)  
Všem obhájcům ČD: Již v předchozích diskuzích jsem uváděl příklad z našeho malého západočeského městečka. 2 pokladní jsou zcela ok, usměvavé, umí pozdravit a v rámci možností poradit. Třetí nezdravý, čumí jako tele (omlouvám se zvířactvu) a chraň bůh se na něco zeptat. Když jsem se o tom bavil s přednostou, bylo mi řečeno, že je to letitá zaměstnankyně a odbory by ho sežrali. Nemyslíte si, že ty dvě příjemné pokladní, které se snaží vyjít vstříc zákazníkům doplácí na tuhle? Protože popravdě řečeno, když na to přijde řeč, tak 90% lidí začne mluvit o špatných zkušenostech. To positivní (v tomhle případě příjemný servis před cestou) bere každý jako samozřejmost a tak by to mělo být. Podobně průvodčí, na 170ce je jich spousta dobrejch ale jeden vlakvedoucí co neumí ani zabučet kazí v myslích lidí dobře odvedenou práci ostatních.
03.09.2008 (13:17)  
Mirek Hruška a Heřman: jaké nábřeží? ČD jsou ČD jako je Tesco Tesco. Nábřeží je snad jiná firma?

No vida, živnostník do dělat nemusí... a průvodčí to dělat.. co?

Asi neumíte číst. Napsal jsem S VÝJIMKOU LIDÍ co ohrožují sebe nebo někoho jiného. Obtěžování vlakové čety je hovadina, vlaková četa je tam od toho aby byla ve styku s cestujcími, pokud ce někdo cítí být obtěžován, nemá tam co dělat.

Taky jsem nenapsal nejdražší, ale jeden z nejdražších. Jednou je to ten a jenou onen. Ovšem ochota utratit peníz se rovná nabídnuté službě. Pokud mám jet dráž rychleji a pohodlněji autobusem než o 10 korun levněji špinavým vlakem, který jede o 1/4 hodiny déle, pojedu tím autobusem (tam navíc nemusím dát 600 Kč "nechci slevu zadarmo" na tři roky).

Jinak pokud jste s naší železnicí tak spokojen, můžete si ušetřit nějaký bakšiš a jet se povozit železnicí do Japonska. Garantuji vám, že po návratu vám bude na zvracení už po průchudu dveřmi na nádraží a asi konečně uvidíte jaký je to neskutečný bordel. Nebo stačí i Švýcarsko...
registrovaný uživatel waszyn 
03.09.2008 (13:15)  
HERMAN:
pozadavek na sluzby a pristup k zakaznikovi odpovidajici spolecenskemu zrizeni a datu v kalendari je duvodem pro ustavni lecbu? Diky za upozorneni, vyhledam odbornou pomoc, ja myslel, ze je to normalni chtit za sve penize odbovidajici sluzby, omlouvam se, priste uz budu vedet, ze jsou male dotace a budu schovivavy k delsimu zpozdeni, vzdyt za to muze SZDC-to oni by meli pristavit nahradni soupravu nebo mi vratit jizdne, abych priste pouzil zase vlak CD :)
03.09.2008 (13:07)  
waszyn: Souhlasím s vámi. Když mi doma vypnou proud taky si nestěžuju, že Povodí Vlatavy má málo vody v řece - což může být prvotní příčina. :-)))
03.09.2008 (13:04)  
Faktický stav je ten, že dispečerský aparát odpovědný za pohyb vozidel na dopravní cestě je SŽDC s.o., ČD a.s. si zřídili dispečerský aparát osobní dopravy a ČD Cargo a.s. má taky svůj dispečerský aparát.
Pracovníky ČD a.s. jsou výpravčí, výhybkáři, signalisté, hradlaři, hláskaři vykonávající činnosti při organizování a řízení drážní dopravy. Jejich rozhodovací pravomoci jsou dány především předpisem D2. To znamená zejména výkon dopravní služby v dané stanici a přilehlém traťovém úseku.
Jakékoli technické činnosti jsou nad rámec jejich působnosti. Pokud "někdo" oprávněný ze zaměstnanců SŽDC s.o. sdělí výpravčímu, že je kolejově nebo elektricky kolej nesjízdná, tak tam prostě vlak/posun nepustí a podobně, když od "oprávněné" osoby dostane informaci, že kolej je sjízdná, i když sjizdná nebude, tak tam prostě vlak pustí.

V případě komedie s EC 142 se jednalo "údajně" o to, že někdo ze SŽDC s.o. zapomněl zapnout, resp. dát elektrodispečerovi pokyn k zapnutí TV nad "druhou" částí koleje číslo 20.

Základním zdrojem informací pro dopravní zaměstnance a zaměstnance dopravců, kteří je budou poskytovat cestujícím je dispečer SŽDC. Dispečer osobní dopravy moc možností nemá.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko