..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
02.09.2008 (14:27)  
Ad Ondrajda - zkopirovat, vytisknout, nosit u sebe:-)))))

taz - zda se, ze tenhle vocas se jenom snazil vyvolat konflikt, protoze ja osobne bych se asi ani neodvazoval ve zpozdenem vlaku kontrolovat listky a za druhe - lejstra byla na matove strane. Jako vazne skoda, ze netrval na tech policajtech, mato to tim telefonem cely zkazil:-((
registrovaný uživatel taz 
02.09.2008 (14:26)  
Ondrajda, pak revizor postupoval špatně, stížnost je na místě a jsem zvědav, jak to dopadne.
posejdon, při označování jízdenek nastávají "humorné" situace, např. když kombinujete síťovou jízdenku s jízdenkou do vyššího pásma - rychlý výstup, nalezení mnohdy jediného označovadla, rychle označkovat, a rychle mazat zpátky do vlaku. Varianta, že vám dopíše datum a čas průvodčí, je údajně zakázaná. V šalině to přitom při poruše strojku řidič dopsat musí. Trošku Kocourkov...
registrovaný uživatel asokol 
02.09.2008 (14:22)  
Osobně jsem radši za rychlé otevření i s počátečními problémy, než další měsíc výluk a odklonů dle vzoru "prázdniny", aby to klaplo. Ono by to stejně neklaplo úplně, jen by bylo možná problémů míň.
02.09.2008 (14:15)  
Jeste k jizde vlaku IDS JMK, oznacovace nejsou ve vlacich, ale na nastupisti a ke vsemu v miste, kde nebyl problem tahat elektrinu, takze to muze byt od mista, kde vlak stoji, celkem slusny kus. Jak mas vedet, ze budes v Lesne stat 20 minut a ze se vlak nerozjede, jak z neho vytahnes paty, aby sis mohl cvaknout dalsi listek...
Osobne bych ale takovy i kdyz neprilis potesitelny informace ocenil, ale vetsinou to funguje tak, ze na tabuli visi zpozdeni, ze kdyz jej prictes k casu odjezdu dle jizdniho radu, tak ti vychazi, ze i tak jsi uz mel byt doma...
02.09.2008 (14:08)  
mato + ostatni: tak revizor bohuzel nemel pravo po tobe nic chtit, protoze jak se pise ve Smluvnich prepravnich podminkach CD (ktere plati v IDS JMK pri kontrole jizdnich dokladu ve vlacich CD - clanek 9, odstavec 4 a 13 SPPO IDS JMK - "Ve vlacích ČD se u cestujících bez platného jízdního dokladu postupuje dle SPPO ČD..."), kapitola 7, clanek 131, cituji: "V případě mimořádností v dopravě, které mají za následek zpoždění (zrušení) vlaku, přepraví ČD cestujícího odchylně (po jiné trase) než je uvedeno na jízdence, případně prodlouží platnost jeho jízdenky na dobu nezbytně nutnou. Pověřený zaměstnanec ČD ve stanici je na základě provozní situace oprávněn rovněž povolit další přepravu cestujících nejbližším vhodným vlakem vyšší kvality (vyjma vlaku SC) bez příplatku."

Mimoradnost = nenastupivsi zamestnankyne CD -> zpozdeni -> CD pripadne prodlouzi platnost jizdenky na dobu nezbytne nutnou. A to bych se s nima hadal! :-)
registrovaný uživatel taz 
02.09.2008 (14:01)  
Mato, máte pravdu, já jen prezentoval postoj a argumenty přepravce, samotnému se mi to NElíbí a NEsouhlasím s tím.
registrovaný uživatel taz 
02.09.2008 (13:58)  
M, nezbývá než s tebou souhlasit, já to neobhajuji, já o tom měl debatu s revizorem taky, v daných pravidlech logika není, ale je tam konstatováno ( v MHD), že jízdenky se neřídí jízdním řádem, ale jednotným časem. Tudíž se asi chce, abys měl rezervní jízdenku z důvodu zpoždění. Že je to absurdní, je evidentní, je otázka, nakolik chce revizor vyvolat konflikt, když se bude striktně držet "lejster". Já bych na jeho místě předpokládal, že je lepší neutržit pracovní úraz. Jenže dopravce si nějaké podmínky vytvořit musí, jako vodítko mu zřejmě slouží občanský zákoník, (domnívám se). Dají se potkat průvodčí s "lidským" přístupem, i pedanti, kteří trvají i na nesplnitelných požadavcích. Pořád je to v lidech.
02.09.2008 (13:54)  
860003: No nechci ti brát iluze, ale víš kolik výměn by se muselo ručně uzamknout a střežit? To je minimálně na několik hodin práce, kdy by se nehlo ani kolo. Myslíš že by to bylo chytré řešení?

Líbí se mi, ale jak zde diskutuje živě někdo, kdo nevytáhl paty z domu. Já osobně včera na hlavním byl. Odvezl jsem vlak za nemocnou lokomotivu macechy. Stál jsem 2 hodiny v tunelu, potom hodinu v Libni díky obratu a při cestě zpět hodinu na hlavním. Během cesty 10x telefonát od síťového, výpravčí unavení k smrti, vlakvedoucí taktéž, protože točili vlaky kde se dalo a přesluhovali i o několik hodin, o strojvedoucích nemluvě, přepřahy lokomotiv na trati, ... A naše milá SŽDC kdesi pryč, zase vše odnese dopravce. A do toho všeho přijde otravovat televize s přáním rozhovoru. Ještě že mě vystřihli. Halt se jim nehodilo že jsem řekl že za to ČD nemohou, že za to může SŽDC a mi jsme také jedna z obětí.
registrovaný uživatel Mato 
02.09.2008 (13:51)  
taz: ikdybych teda chtěl zainvestovat do IDS JMK a druhou jízdenku si pořídit, ve vlaku nebyl výdejní automat. A dokonce ani automat na cvaknutí jízdenky, tedy, jak bych potom měl jízdenku označit aby byla platná? Měl jsem 60-ti minutovou přestupní jízdenku. Kdyby vlak jel včas tak jak má, tak mi ještě zbudou minimálně 2 k vyčerpání :D Jenže ouha :D Ihned jsme byl označen za černého pasažera, přestože revizor ČD věděl, že vlak odjel z Kr.Pole včas a jízdenka byla označena a i s dostatečnou časovou rezervou pro uskutečnění přepravy. Tedy pokud by nenastaly problémy, tak mám platnou jízdenku po celou dobu přepravy. To je uplně stejné jak tady napsal M s tou šalinou. To by pak revizor asi nevylezl ven živej.
02.09.2008 (13:39)  
taz: Já se o tom jednou s revizorem v tramvaji taky bavil, a ten mi řekl že musím počítat se zpožděním 2 minuty, neboť (alespoň tenkrát) bylo u jízdního řádu tramvají uvedeno +- 2 minuty. Pokud měla tramvaj větší zpoždění, revizor to bral v potaz.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko