Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
taz - zda se, ze tenhle vocas se jenom snazil vyvolat konflikt, protoze ja osobne bych se asi ani neodvazoval ve zpozdenem vlaku kontrolovat listky a za druhe - lejstra byla na matove strane. Jako vazne skoda, ze netrval na tech policajtech, mato to tim telefonem cely zkazil:-((
posejdon, při označování jízdenek nastávají "humorné" situace, např. když kombinujete síťovou jízdenku s jízdenkou do vyššího pásma - rychlý výstup, nalezení mnohdy jediného označovadla, rychle označkovat, a rychle mazat zpátky do vlaku. Varianta, že vám dopíše datum a čas průvodčí, je údajně zakázaná. V šalině to přitom při poruše strojku řidič dopsat musí. Trošku Kocourkov...
Osobne bych ale takovy i kdyz neprilis potesitelny informace ocenil, ale vetsinou to funguje tak, ze na tabuli visi zpozdeni, ze kdyz jej prictes k casu odjezdu dle jizdniho radu, tak ti vychazi, ze i tak jsi uz mel byt doma...
Mimoradnost = nenastupivsi zamestnankyne CD -> zpozdeni -> CD pripadne prodlouzi platnost jizdenky na dobu nezbytne nutnou. A to bych se s nima hadal! :-)
Líbí se mi, ale jak zde diskutuje živě někdo, kdo nevytáhl paty z domu. Já osobně včera na hlavním byl. Odvezl jsem vlak za nemocnou lokomotivu macechy. Stál jsem 2 hodiny v tunelu, potom hodinu v Libni díky obratu a při cestě zpět hodinu na hlavním. Během cesty 10x telefonát od síťového, výpravčí unavení k smrti, vlakvedoucí taktéž, protože točili vlaky kde se dalo a přesluhovali i o několik hodin, o strojvedoucích nemluvě, přepřahy lokomotiv na trati, ... A naše milá SŽDC kdesi pryč, zase vše odnese dopravce. A do toho všeho přijde otravovat televize s přáním rozhovoru. Ještě že mě vystřihli. Halt se jim nehodilo že jsem řekl že za to ČD nemohou, že za to může SŽDC a mi jsme také jedna z obětí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










