Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Otázkou je, kdy někoho napadne odměňovat třeba dispečery za to, že všechno za jeho směnu projelo jak mělo. ;)
Ať to myslel jak chtěl, tak mi nějak uniká, kdo by to tedy měl provozovat, když vyřadíme ČD a SŽDC. Pražská paroplavební společnost?
Karel Farkač : promiňte prosím, ale co to blábolíte za nesmysly.
Cituji vaše vyjádření : Naopak!!! Mne právě vadí, že je ještě stále ČD provozovatelem dráhy a nikdo prozatím jim neodebral tuto činnost.
Vy nevíte o zákonu číslo 179/2008 Sb. ze dne 23.04.2008 měnící zákon číslo 77/2002 Sb., o akciové společnosti České dráhy.
Zákon č. 179/2008 Sb odebral Českým drahám a.s. činnost "provozování dráhy" a přenesl ji na SŽDC s.o.
19. Cestující s předplatní jízdenkou nepřenosnou vydanou pro dvě a více zón může pro svou
cestu použít kombinace předplatní a jednorázové jízdenky za těchto podmínek:
a)při zahájení cesty si označí jednorázovou jízdenku na počet zón, pro něž nemá
předplatní jízdenku;
b) časová platnost takto vzniklé kombinované jízdenky se stanovuje podle časové
platnosti jednorázové jízdenky na stejný počet zón, jako součet zónové platnosti
jízdenek, z nichž je kombinovaná jízdenka vytvořena, tedy počtu zón, pro něž platí
předplatní jízdenka, a počtu zón, pro něž platí jednorázová jízdenka. U předplatní
jízdenky se počítají pouze zóny, kterými cestující během cesty projede.
Jednorázová jízdenka dvouzónová s délkou platnosti 10 minut se počítá pouze
jako 1 zóna;
Tedy: Jedu například do Čebína (Drásova). V Krpoli cvaknu na nástupišti lístek za 15,-Kč. Mám k tomu šalinkartu 100+101. Tím mám doklad, který platí v zóně (100), 101, 310 a 320. Doba platnosti dokladu je potom stejná jako bych si cvaknul 4 zónovou jízdenku - tj. 90 min. Z vlaku nikam nevystupuju (v Čebíně přestoupím na bus, nic necvakám)
No a dopisovani ridice v saline - neverim, ze by se pokazily vsechny 4 znackovace naraz, takze tohle asi nenastane
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










