..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 22      Zpráv na stránku:   
02.09.2008 (19:42)  
Pavel Z, to bych vůbec neřešil. Litera zákona říká, že dráhu řídí SŽDC. Pokud provozní zaměstnanci zatím od ČD k SŽDC nepřešli, jistě to bude upraveno minimálně ministerskou vyhláškou s přesnými daty ukončení tohoto přechodného stavu. Takže stále se jedná o zákonný jev a diskuse o něm je tedy zbytečná. A stejně, ať už bude dispečer mít na výplatní pásce jako zaměstnavatele ČD nebo SŽDC, jeho pracovní náplň, povinnosti, a také osobní vystupování a rozhodování by měly být shodné, ne? A je myslím jasné, že správa a řízení celonárodní železniční sítě BY MĚLO být pod kontrolou státní organizace.

Otázkou je, kdy někoho napadne odměňovat třeba dispečery za to, že všechno za jeho směnu projelo jak mělo. ;)
02.09.2008 (19:22)  
M: Farkac mel mozna na mysli fakticky stav veci, nikoliv to, co je na papire...

Ať to myslel jak chtěl, tak mi nějak uniká, kdo by to tedy měl provozovat, když vyřadíme ČD a SŽDC. Pražská paroplavební společnost?
02.09.2008 (19:10)  
Mato: Pošlete ten svůj příběh i na Sdružení obrany spotřebitelů (www.spotrebitele.info).
registrovaný užívateľ M 
02.09.2008 (18:31)  
MZ - Farkac mel mozna na mysli fakticky stav veci, nikoliv to, co je na papire...
02.09.2008 (16:42)  
Jízdní doba na jízdních řádech MHD je uvedena jako "nejdelší" z několika možností. Časová tolerance +/- 2 minuty (v Praze) už dávno neexistuje, proto tramvaje musí čekat na čas, protože na některých místech jsou "kontrolní" body, které automaticky zaznamenají čas průjezdu a "udávají" předčasné odjezdy. Pochopitelně zaznamenávají i zpožděný průjezd, takže lze zpětně prokázat, že spoj měl zpoždění. Tak jako zpoždění spoje není důvodem pro náhradu škody cestujícímu, nemůže být ani důvodem pro postih cestujícího dopravcem, že mu vypršela platnost časové jízdenky z důvodu zpoždění dopravcova spoje.

Karel Farkač : promiňte prosím, ale co to blábolíte za nesmysly.
Cituji vaše vyjádření : Naopak!!! Mne právě vadí, že je ještě stále ČD provozovatelem dráhy a nikdo prozatím jim neodebral tuto činnost.

Vy nevíte o zákonu číslo 179/2008 Sb. ze dne 23.04.2008 měnící zákon číslo 77/2002 Sb., o akciové společnosti České dráhy.
Zákon č. 179/2008 Sb odebral Českým drahám a.s. činnost "provozování dráhy" a přenesl ji na SŽDC s.o.
registrovaný užívateľ M 
02.09.2008 (15:11)  
Takze jsem mel pravdu? No, konecne nakej dilci uspech:-))
registrovaný užívateľ taz 
02.09.2008 (14:50)  
Tak to sorry za spam, já na šalinkartu nejezdím,a asi o tom někteří cestovatelé neví, protože popisovaného běhání po stanici jsem byl svědkem.
02.09.2008 (14:47)  
taz: Pokud se týká kombinace "šalinkarty" a lístku, tak platí http://idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf, strana 5 a dále:

19. Cestující s předplatní jízdenkou nepřenosnou vydanou pro dvě a více zón může pro svou
cestu použít kombinace předplatní a jednorázové jízdenky za těchto podmínek:
a)při zahájení cesty si označí jednorázovou jízdenku na počet zón, pro něž nemá
předplatní jízdenku;
b) časová platnost takto vzniklé kombinované jízdenky se stanovuje podle časové
platnosti jednorázové jízdenky na stejný počet zón, jako součet zónové platnosti
jízdenek, z nichž je kombinovaná jízdenka vytvořena, tedy počtu zón, pro něž platí
předplatní jízdenka, a počtu zón, pro něž platí jednorázová jízdenka. U předplatní
jízdenky se počítají pouze zóny, kterými cestující během cesty projede.
Jednorázová jízdenka dvouzónová s délkou platnosti 10 minut se počítá pouze
jako 1 zóna;

Tedy: Jedu například do Čebína (Drásova). V Krpoli cvaknu na nástupišti lístek za 15,-Kč. Mám k tomu šalinkartu 100+101. Tím mám doklad, který platí v zóně (100), 101, 310 a 320. Doba platnosti dokladu je potom stejná jako bych si cvaknul 4 zónovou jízdenku - tj. 90 min. Z vlaku nikam nevystupuju (v Čebíně přestoupím na bus, nic necvakám)
registrovaný užívateľ taz 
02.09.2008 (14:43)  
M, fakt je to jak říkám, když to cvakneš dřív tak ti běží čas a nestihneš to, logiku to jaksi nemá, ale jinak to udělat nejde. V šaliné to občas píše (tiskne) blbosti nebo nejde "palubní počítač", s tím dojedou na smyčku a volají servis.
registrovaný užívateľ M 
02.09.2008 (14:30)  
taz - v tomhle mas trochu zmatek, mam pocit... Pokud mas sitovou na "Kernzone" a jedes dal, tak na hranicich samozrejme vystupovat nemusis - ten listek na "dal" si cvaknes hned na zacatku s tim, ze zacina platit az v okamziku opusteni pasma, kde ti plati ta sitovka

No a dopisovani ridice v saline - neverim, ze by se pokazily vsechny 4 znackovace naraz, takze tohle asi nenastane
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko