Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
taz - ano, v podminkach to je, ale soucasne jde i logiku veci. Pochopil jsem, ze stali na Lesne, ale taky mohli stat treba nekde v Obranech a co ted? Mel teda vyskocit z vlaku a jit na salinu? Ze je to v podminkach jeste podle meho soudu neni uplne rozhodujici, protoze to muze (muze, ne je:-) byt neco na urovni "za odlozene veci nerucime"...
Kdyz se to vezme do extremu, tak by salinar nekde mohl umyslne zastavit, hodinu neotevrit dvere a potom jenom vpustit revizora, kterej by to zkasiroval. Rozdil v tom neni zadnej - v obouch pripadech jizdenka vyprsela vinou "vozidla".
Slozitejsi situace nastava v okamziku, kdyz clovek jede napred linkou A, ktera ma zpozdeni (z jakehokoliv duvodu) a pak prestoupi na B a nestihne dojet do cile. Porad je podle meho soudu v pravu, ale chapu, ze revizor v becku nema o situaci v acku poneti. Zatimco tenhle hajzl ve vlaku o vsem moc dobre vedel, ale protoze je to ksindl, tak si jeste oteviral drzku. Pak se divi, ze je nekdo napadne...
Jinak na druhou je-li IDS opravdu IDS pak musí mít možnost revizor ověřit výpověď potenciálního černého pasažéra. Měla by to být otázka půl minutového telehovoru s pověřenou osobou dispečingu. A Matovi by se měl omluvit za obtěžování jako pozornost mu věnovat nový lístek na MHD (Ale to už bychom byli na úrovni švýcarska a to přece nejde.:-)
a speciálně pro zikiho, když před časem hořela v brně tramvaj a my uvízli v dešti za ní, tak dostal řidič od dispečera hlášení, aby oznámil cestujícím, že DPMB nebude kvůli nehodě dvě hodiny kontrolovat jízdenky, aby se lidé mohli dostat tam kam chtěli aniž by museli cvakat další lístek
waszyn: no možná "v právu" byl, ale kdyby se paní průvodčí údajně nezapoměla někde na peróně, tak já už doma popíjel kafe, a revizor by mně minul
Ten revizor byl sice mozna podle onech predpisu "v pravu", ale mel to po zvazeni veskerych skutecnosti nechat byt, tak jako napr.prazsti revizori nechavaji jit turisty co si oznaci listek na blbe strane nebo prejedou na neprestupni jednu stanici... Takhle se totiz prichazi o zakazniky. Dobre, ze sis ztezoval, i kdyz to asi vysumi...
Mezi tím dopravu převezme jiná firma, zcela určitě s bohatými zkušenostmi s celosíťovým provozem a novými soupravami a s novými mladými perspektivními lidmi. Všechno bude krásné a bude radost cestovat vlakem.
Při výlukách a mimořádnostech budou tito mladí a silní zaměstnanci, cestující ve vlacích přenášet nad problematickými místy, protože to bude něco jiného než ČD.... Nová firma bude zcela nezávislá na řízení provozu na žel. síti, takže zpoždění nebudou vznikat....
Pane FARKAČ proboha probuďte se. Určité věci se změnit dají a je potřeba občas ČD praštit přes prsty, ale ty vaše představy o novém dopravci jsou s prominutím směšné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










