..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mato 
02.09.2008 (9:10)  
FRK: no počkej, tam se nejednalo o žádnou provozní komplikaci. Údajně ujeli druhé výpravčí, která zustala na peroně a jak to zjistili tak na ni čekali. To je podle mně chyba ČD jednoznačně!!! Tam žádné SŽDC vliv nemají, výluka nebyla, havárka vlaku, popadané troleje, jiný provozní problém taky ne. Takže to bylo plně v kompetenci ČD.

Nicméně jste mi neodpověděl na můj problém. Kde můžu nárokovat škodu, která by mi vznikla tím, že budu nucen zaplatit pokutu, protože mi uplyne čas na jízdence z důvodu zpoždění zaviněných ČD? Ještě jednou upozornuju, že před nástupem do vlaku jsem měl časocou rezervu na jízdence větší než byla jízdní doba vlaku.
02.09.2008 (8:43)  
FRK, jak by řekl klasik "A čemu tím prospějete?!?" 8)
02.09.2008 (8:36)  
AD Farkač Karel 7:49 neni problém vyměnímě tak polovinu lepmlů a vezme nové a kvalitnější zaměstnamce na ulicích jsou jich stovky a stačí jim celekem malý plat.
Ale vážně situace v Praze začíná být celkem kritická,nejsou lidi redukcí "červených" výpravčích se prakticky vyřešila krize s nedostatkem lidí ale po pár měsích jsem tak kde na jaře prostě lidi nejsou a asi ani nebudou. A výpravčí stále odcházejí někdo do důchodu někdo úplně zhusen odchazí dělat mimo železniční dopravu.
02.09.2008 (7:49)  
AD Mato:
Na tomto případu je opět vidět, že za všechen chaoz mohou jen ČD. Vlak přijede pozdě, nikdo nic nehlásí, revozor pracuje tak, aby vydělal provozi na pokutě atd. Podle mého názoru musí do roku 2010 (v rámci přijetí nového zákona o drahách) nahradit ČD někdo jiný, kdo umí řešit problémy a nepřehlíží dopředu známé problémy. Železniční doprava by u nás byla na vysoké úrovni, jen kdyby ji řídili schopní lidé-ne ti, co jsou cšechoschopní. FRK
registrovaný uživatel Ziki 
02.09.2008 (7:31)  
Svým příspěvkem jsem chtěl říci to, že provozní zaměstnanci ve stanicích jako Praha hl.n. se v práci zrovna nenudí a že tvrdit, že by mohli dělat místo na 100% třeba na 300 je trochu mimo. Pokud nastane situace podobná včerejšku, tak tam určitě nebyl nikdo kdo by si dovolil třeba odskočit na záchod natož mít nohy na stole, tak jak se tady někteří vyjadřují. Nikde jsem nepsal, že jinde to nemůže být obdobné, ale co vím zcela z určitostí, že ti největší chytrací, co jsou zde nic takového zjevně nikdy nepoznali.

Jiri Vosecek pokud zavoláš policii, tak ti přijede tak za 20 - 40 minut (pokud vůbec jak vím z vlastní zkušenosti), což je už většinou pozdě, jelikož pokud tě napadnou už budeš v bezvědomí a nebo na nádraží nebude celá ani jedna lavička a pachatel pryč. A pokud takto budou demolovat vlak, tak s ním budeš muset čekat ve stanici, čímž vznikne zpoždění a na vině je opět kdo jiný než ČD. Takovýchto incidentů jsem za svojí profesní existenci v provozu řešil mnoho a výsledek byl vždy stejný.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
02.09.2008 (7:20)  
Tak já teď spojím stesk Zikiho a příspěvky o policii. :-)
Na pražském hlavním nádraží mi onehdy jakýsi feťák sebral tisíc korun z peněženky a klíč. Když jsme to zjistili, šli jsme já a člověk, který ho pravděpodobně viděl, za policií, která hlídkovala v hale.
Bylo nám řečeno, že je prakticky nemožné toho člověka chytit, a kdyby jo, tak mu nic nedokážeme. Na náš návrh jsme aspoň obešli nádraží, jestli ho ten, co ho viděl, někde nepozná, přičemž policista by mohl udělat osobní prohlídku. Šli jsme tedy ve třech, jeden z policistů se někde na začátku otočil a vrátil zpět.
Během těch asi 10 minut jsme se dozvěděli následující: Na hlavním nádraží hlídkují jen 2 policisté, kteří nemůžou být všude. Kapsáře apod. musí chytit při činu, jinak je to k ničemu. Když bezdomovce vyhodí jedněmi dveřmi, vrátí se druhými. Protokol o krádeži sepsat můžeme, ale akorát tím budeme ztrácet svůj i jejich čas, protože to stejně ničemu nepomůže. (Celé už si to nepamatuju, ale velice se to podobá tomu, co říká Ziki…)

Je to problém celé organizace a jeden člověk zespoda s tím nic neudělá. :-(
registrovaný uživatel Mato 
02.09.2008 (7:18)  
Ohledně těch chyb ČD, musím zde napat jednu nemilou věc, která se mi stala včera v brně. Cestoval jsem z Globusu do centra města. Z Globusu jsem vyjel linkou 42 do Kr. Pole Nádraží. Zde jsem chtěl přestoupit na linku 6. ta ale v důsledku nehody s vozidlem nepřijela protože byly blokovány koleje. Na lístek na šalinu, který jsem si cvaknul v autobuse, zbývalo ještě 20 minut. Rozhodl jsem se, že zbytek cesty na hl. nádraži se svezu vlakem vrámci IDS JMK. Ve 12:05 přijel Os vlak smer Břeclav. Přijem na minutu přesne. V té chvíli zbývalo na přestupní jízdence přesně 20 minut. Jízdní doba do Brno hl.n. (včetně zástávek Brno lesná a Brno Židenice) je 18 minut. Všechno tedy vycházelo v pohodě. Přišla průvodčí, která lístek zkontrolovala - v pořádku. Náhle vlak před zastávkou Brno-lesná zastavil a stál. Stál tam docela dlouho a to tak dlouho, že výsledné zpoždění v Brně hl.n. narostlo na 12 minut. Tedy trasa kterou obvykle ČD jezdí 18 minut, jeli včera minut 30. Byl jsem v klidu, jelikož jsem měl jízdenku zkontrolovanou. To jsem ovšem netušil, že ve vlaku pojede i revizor ČD. Který mou jízdenku označil jako neplatnou, jelikož již uplynul časový limit její platnosti. No co Vám budu povídat, byla to voda na můj mlej. Po velmi ostré výměně názorů mě chtěl pokutovat jako černého pasažéra bez platné jízdenky. Oponoval jsem mu, že kdyby ti blbci z ČD jeli tak jak měli už bych byl dávvno doma a na jízdenku se mohl ještě svést linkou č 8 přímo pod barák. Na tuto mou připomínku nebral zřeztel a argumentoval stále dokola. Poslal jsme ho tedy do oněch míst. Vyřvával, že na mně v hl.n. zavolá polici a nechá si mě zjistit. To jsem mu řekl, že klidně může a že jim také řeknu svoje a rovnou sepíšeme trestní oznámení za falešné obvinění a nactiurthání. To už se panu revizorovi příliš nelíbilo a začal ještě ostřeji. Načež jsem si vyžádal jeho nacionále a osobní číslo. To se pan revizor rozpálil do běla, že takového hajzla v životě neviděl a že si s ním pěkně počkám na policii. S tím jsem souhlasil a vytáhl z kapsy mobilní telefon, na kterém byl náš rozhovor zaznamenán, upozornil jsem ho na to, že jsem si hovor nahrál a že jej předám na místě i polici i jeho nadřízeným. Najedou otočil jako beránek a začal se omlouvat za chybu ČD. Nakonec se vytratil jako pára nad hrncem.
Nicméně stížnost na ČD jsem dnes zaslal a jsem zvědavý jak se k tomu postaví.
Nikdo nám nebyl schopen sdělit proč v Lesné stojíme, a přístup pana revizora byl přinejmenčím doooos neprofesionální.
Zajímalo by mě, kdo by mi nahradil ztrátu, která mi byla zpusobena tím, že ČD nedojeli tak jak se dle jízdního řádu zavázali, a přestože jsem měl časovou rezervu na jízdence, by mně revizor pokutoval v důsledku zpoždění a propadnutí jízdenky.
registrovaný uživatel M 
02.09.2008 (2:12)  
Uz sem to tam nak soupl, bud to schvali nebo ne:)
registrovaný uživatel vb007 
02.09.2008 (1:16)  
Jen tak kyby to jsem chtěl někdo šoupnout:
http://domaci.ihned.cz/c1-26961470-ceske-drahy-a-reklama-podle-franze-kafky
Když se ČD daří...
registrovaný uživatel M 
02.09.2008 (0:26)  
Vojtechu Hubre, jsi provokater:-)
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko