Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Nicméně jste mi neodpověděl na můj problém. Kde můžu nárokovat škodu, která by mi vznikla tím, že budu nucen zaplatit pokutu, protože mi uplyne čas na jízdence z důvodu zpoždění zaviněných ČD? Ještě jednou upozornuju, že před nástupem do vlaku jsem měl časocou rezervu na jízdence větší než byla jízdní doba vlaku.
Ale vážně situace v Praze začíná být celkem kritická,nejsou lidi redukcí "červených" výpravčích se prakticky vyřešila krize s nedostatkem lidí ale po pár měsích jsem tak kde na jaře prostě lidi nejsou a asi ani nebudou. A výpravčí stále odcházejí někdo do důchodu někdo úplně zhusen odchazí dělat mimo železniční dopravu.
Na tomto případu je opět vidět, že za všechen chaoz mohou jen ČD. Vlak přijede pozdě, nikdo nic nehlásí, revozor pracuje tak, aby vydělal provozi na pokutě atd. Podle mého názoru musí do roku 2010 (v rámci přijetí nového zákona o drahách) nahradit ČD někdo jiný, kdo umí řešit problémy a nepřehlíží dopředu známé problémy. Železniční doprava by u nás byla na vysoké úrovni, jen kdyby ji řídili schopní lidé-ne ti, co jsou cšechoschopní. FRK
Jiri Vosecek pokud zavoláš policii, tak ti přijede tak za 20 - 40 minut (pokud vůbec jak vím z vlastní zkušenosti), což je už většinou pozdě, jelikož pokud tě napadnou už budeš v bezvědomí a nebo na nádraží nebude celá ani jedna lavička a pachatel pryč. A pokud takto budou demolovat vlak, tak s ním budeš muset čekat ve stanici, čímž vznikne zpoždění a na vině je opět kdo jiný než ČD. Takovýchto incidentů jsem za svojí profesní existenci v provozu řešil mnoho a výsledek byl vždy stejný.
Na pražském hlavním nádraží mi onehdy jakýsi feťák sebral tisíc korun z peněženky a klíč. Když jsme to zjistili, šli jsme já a člověk, který ho pravděpodobně viděl, za policií, která hlídkovala v hale.
Bylo nám řečeno, že je prakticky nemožné toho člověka chytit, a kdyby jo, tak mu nic nedokážeme. Na náš návrh jsme aspoň obešli nádraží, jestli ho ten, co ho viděl, někde nepozná, přičemž policista by mohl udělat osobní prohlídku. Šli jsme tedy ve třech, jeden z policistů se někde na začátku otočil a vrátil zpět.
Během těch asi 10 minut jsme se dozvěděli následující: Na hlavním nádraží hlídkují jen 2 policisté, kteří nemůžou být všude. Kapsáře apod. musí chytit při činu, jinak je to k ničemu. Když bezdomovce vyhodí jedněmi dveřmi, vrátí se druhými. Protokol o krádeži sepsat můžeme, ale akorát tím budeme ztrácet svůj i jejich čas, protože to stejně ničemu nepomůže. (Celé už si to nepamatuju, ale velice se to podobá tomu, co říká Ziki…)
Je to problém celé organizace a jeden člověk zespoda s tím nic neudělá. :-(
Nicméně stížnost na ČD jsem dnes zaslal a jsem zvědavý jak se k tomu postaví.
Nikdo nám nebyl schopen sdělit proč v Lesné stojíme, a přístup pana revizora byl přinejmenčím doooos neprofesionální.
Zajímalo by mě, kdo by mi nahradil ztrátu, která mi byla zpusobena tím, že ČD nedojeli tak jak se dle jízdního řádu zavázali, a přestože jsem měl časovou rezervu na jízdence, by mně revizor pokutoval v důsledku zpoždění a propadnutí jízdenky.
http://domaci.ihned.cz/c1-26961470-ceske-drahy-a-reklama-podle-franze-kafky
Když se ČD daří...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










