..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DenSha  mail  
02.09.2008 (0:02)  
ad Ziki:
Nevím, co si představujete pod pojmem úklid nádraží.. Mě napadá třeba před necelým rokem rekonstruovaná stanice Ústí nad Labem hl.n. Ani ne odpadky, ale všechno zašlé, občas čímsi polité, prostě hnusné. Ono je třeba použít vodu, čistící prostředky a tak... Samozřejmě, že vše se dřív či později vrátí do původního stavu, proto je třeba uklízet periodicky, jinak to prostě nejde. A občas je ta perioda i kratší než jedna směna.
A to, že jsou pro část zaměstnanců ČD cestující zvěř, stojí za zamyšlení. Tomáš Baťa by si povzdechl.
01.09.2008 (23:59)  
Prosím Vás s panem M se nedá o tomto diskutovat, měl jsem s ním při před několika měsíci. Nenechte se urážet je to asi provokatér.
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (23:58)  
A vlastne proc to teda chteli otevirat tak "horky"? Chteli oslavit Labour Day nebo jak?:)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
01.09.2008 (23:44)  
Tady to uz zase trochu utika od tematu.

Ja bych dnesni situaci na draze oznacil slovy "kdyz se kaci les, tak litaji trisky".
No a co se tyce toho ukvapeneho uvadeni do provozu - nikdo z Vas nikdy nezastrcil novou "hracku" do zasuvky driv nez si precetl navod k pouziti?
Jenze tady jde o mnohem vic.
Skoda, ze nekdo nerekl: "chteli jsme uvest NS do provozu dnes, ale my rekli ne! Nejprve to dodelame a otestujeme, jezdit se bude treba az za tyden.".
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (23:28)  
A ted jeste jednou
ziki: jak vidno vůbec netušíš co obnáší práce provozních zaměstnanců. Zkus někdy přijít do prace a začít naráz telefonovat 2-3 telefony, poslouchat u toho vysílačku hlásit do rozhlasu, stavět a sjednávat vlakové cesty a uvidíme jak to budeš zvládat. Většina z vás co tady chytračí by to vydržela tak 10 minut ale běžný provozní zaměstnanec to musí vydržet 12 hodin.
Asi jsem blbej a psany text nechapu, ale citim z toho neco na zpusob - nase prace je strasne moc tezka a jen malokdo by to zvladl. Ja rikam, podobne narocnych profesi je dlouha rada a jako PRIKLAD jsem uvedl tu kamionovou dopravu.
Vetsina to myslim pochopila (pokud chtela), jestli s tim mas nejaky problem ty, tak za to ja nemuzu...

Kazdopadne jestli z toho, co napsal neplyne vyssi obtiznost (jak pises), tak fakt nevim, proc pise treba to "uvidime, jak to budes zvladat"...
01.09.2008 (23:22)  
M, ještě jsi zapomněl své obvyklé kchůl hlášky o modrých gumách, když jsme u toho. A teď ještě jednou. O kamionech se tu nikdo nebavil... Ziki napsal, že řídit železniční dopravu jako dispečer není žádná sranda, a na tom něco pravdy bude, že? Nic o nadřazenosti této profese nebo vyšší obtížnosti nepadlo.
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (23:11)  
Petrak - ja mimo nejsem, ty ano? ziki psal srdcedrasajici pribeh o tom, jak je prace na draze tezka a jak musi pracovat. Ja mu na to odpovedel, ze je to normalni a ze pracovat se musi nejen tam...

PavelZ - pracovat se musi vsude. Nekde vic, nekde min. Z toho, ze musi vyrizovat tri telefony najednou se neposeru, protoze to nepovazuju za nejakej brutalni extrem, ze kteryho bych mel byt paf. On psal, ze at si to ostatni zkusi - no, rekl bych, ze je to tak, ze ti ostatni si to casto zkousi kazdy den, kdyz prijdou do prace...
01.09.2008 (22:57)  
ziki: Co s tím? Důsledně volat Městskou policii na podobná individua, která ničí interiér nádraží. A na ty co tam kouří taky.

Jednou takhle v Praze Hl.n. na pátém nástupišti v devět večer přišli dva strážníci zkasírovat nějakýho číňana za zapálenou cigaretu a vůbec se s ním nemazali ... "Čína hm ... a pojedete se podívat domů na Olympiádu?" :) Bohužel ale nejsou všude. Tohle bylo jen díky tomu, že doprovázeli večerní Silesii 201 na východ.

Poslouchalo se to velice dobře.
01.09.2008 (22:40)  
M: Jako asi to bude trosku sok, ale pracovat se musi i u jinych firem.

Je zajímavé, že plno lidí si myslí, že u ČD se pracovat nemusí. K tomu byla asi ta připomínka.
Problém je v tom, že když něco podělá dispečer kamionové dopravy, nebo ten nákupčí, tak to většinou nepostihne tolik lidí jako na dráze.
registrovaný uživatel Port_bou  mail  
01.09.2008 (22:32)  
To Ziki: je každého volba jakou práci dělá, tak nevím na co se tady osočujete. A navíc nechápu, že jako akademik se chováte, tak jak chováte. Tak nějak mi ty Vaše slova připomínají slova strojvůdců. Všichni děláte, že to na vás stojí. Jednou přijde doba, kdy Vaši práci zastoupí moderní zabezpečovací technika s anulací výpadků, jež je v dnešní době víceméně obvyklá. Ostatně i to hlášení lze automatizovat (viz jih Itálie). Jednou přijde doba, kdy červená čepice již nebude bohem, jež si o sobě zmíněná osoba neustále myslí.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko