Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Nevím, co si představujete pod pojmem úklid nádraží.. Mě napadá třeba před necelým rokem rekonstruovaná stanice Ústí nad Labem hl.n. Ani ne odpadky, ale všechno zašlé, občas čímsi polité, prostě hnusné. Ono je třeba použít vodu, čistící prostředky a tak... Samozřejmě, že vše se dřív či později vrátí do původního stavu, proto je třeba uklízet periodicky, jinak to prostě nejde. A občas je ta perioda i kratší než jedna směna.
A to, že jsou pro část zaměstnanců ČD cestující zvěř, stojí za zamyšlení. Tomáš Baťa by si povzdechl.
Ja bych dnesni situaci na draze oznacil slovy "kdyz se kaci les, tak litaji trisky".
No a co se tyce toho ukvapeneho uvadeni do provozu - nikdo z Vas nikdy nezastrcil novou "hracku" do zasuvky driv nez si precetl navod k pouziti?
Jenze tady jde o mnohem vic.
Skoda, ze nekdo nerekl: "chteli jsme uvest NS do provozu dnes, ale my rekli ne! Nejprve to dodelame a otestujeme, jezdit se bude treba az za tyden.".
ziki: jak vidno vůbec netušíš co obnáší práce provozních zaměstnanců. Zkus někdy přijít do prace a začít naráz telefonovat 2-3 telefony, poslouchat u toho vysílačku hlásit do rozhlasu, stavět a sjednávat vlakové cesty a uvidíme jak to budeš zvládat. Většina z vás co tady chytračí by to vydržela tak 10 minut ale běžný provozní zaměstnanec to musí vydržet 12 hodin.
Asi jsem blbej a psany text nechapu, ale citim z toho neco na zpusob - nase prace je strasne moc tezka a jen malokdo by to zvladl. Ja rikam, podobne narocnych profesi je dlouha rada a jako PRIKLAD jsem uvedl tu kamionovou dopravu.
Vetsina to myslim pochopila (pokud chtela), jestli s tim mas nejaky problem ty, tak za to ja nemuzu...
Kazdopadne jestli z toho, co napsal neplyne vyssi obtiznost (jak pises), tak fakt nevim, proc pise treba to "uvidime, jak to budes zvladat"...
PavelZ - pracovat se musi vsude. Nekde vic, nekde min. Z toho, ze musi vyrizovat tri telefony najednou se neposeru, protoze to nepovazuju za nejakej brutalni extrem, ze kteryho bych mel byt paf. On psal, ze at si to ostatni zkusi - no, rekl bych, ze je to tak, ze ti ostatni si to casto zkousi kazdy den, kdyz prijdou do prace...
Jednou takhle v Praze Hl.n. na pátém nástupišti v devět večer přišli dva strážníci zkasírovat nějakýho číňana za zapálenou cigaretu a vůbec se s ním nemazali ... "Čína hm ... a pojedete se podívat domů na Olympiádu?" :) Bohužel ale nejsou všude. Tohle bylo jen díky tomu, že doprovázeli večerní Silesii 201 na východ.
Poslouchalo se to velice dobře.
Je zajímavé, že plno lidí si myslí, že u ČD se pracovat nemusí. K tomu byla asi ta připomínka.
Problém je v tom, že když něco podělá dispečer kamionové dopravy, nebo ten nákupčí, tak to většinou nepostihne tolik lidí jako na dráze.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










