..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   
01.09.2008 (22:32)  
M, ty už jsi taky mimo? Ziki mluvil o práci dispečera na dráze, ne o kamionové dopravě, která jako taková není předmětem ani diskuse, ani tematického zaměřeního tohoto serveru.
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (22:26)  
Ziki - a jako myslis, ze dispecer kamionove dopravy nebo kazdej druhej nakupci dela co? Prijde do prace, da nohy na stul a diva se na logo windows na sporicu? Jako asi to bude trosku sok, ale pracovat se musi i u jinych firem.
Nevim, jestli mi z toho popisu mela ukapnout slza, ale jestli jo, tak pri hodnoceni prace rezisera prenosu, na kterym ma 50 kamer bych jenom brecenim zhubl o 10 kilo za minutu...
registrovaný uživatel Ziki 
01.09.2008 (22:19)  
Honza81 jak vidno vůbec netušíš co obnáší práce provozních zaměstnanců. Zkus někdy přijít do prace a začít naráz telefonovat 2-3 telefony, poslouchat u toho vysílačku hlásit do rozhlasu, stavět a sjednávat vlakové cesty a uvidíme jak to budeš zvládat. Většina z vás co tady chytračí by to vydržela tak 10 minut ale běžný provozní zaměstnanec to musí vydržet 12 hodin. A co se týče upozorňování lidí, tak nedávno jsem byl v ZOO a jen jsem si posteskl jak oproti cestujícím jsou ty zvířata disciplinovaná. Cestujcí ignorují všechny zákazy, a když jsou na ně upozorněny tak jsou schopný na vás vytáhnout nůž (na kolegu jednou zaútočil jeden i sekerou, když byl upozorněn že ničit lavičky a nádraží nelze). A když na nádraží uklidíš, tak do 10 - 15 minut je tam výchozí stav. Tak když jsi tak chytrý tak nám provozním zaměstancům dej návod, jak tu zvěř typu cestující zkrotit a jak zvládat desítky věcí a ještě se u toho nudit.
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (21:51)  
K tomu, kdo za co muze a hlavne, kdo co jak mohl resit...
Stalo se mi, ze jsem jel z Vidne Dvorakem. Obratova souprava ale mela nekolik mnoho hodin zpozdeni. Nevim kdo to vymyslel, ale ve Vidni byla pristavena nahradni souprava a ta z Vidne vyjela presne podle JR (mozna plusminus minutka). To uz vidim jako prvni pomerne vyrazne odlisnou oproti ceskym pomerum, alespon mi to tak prislo.
Uz pri odjezdu bylo hlaseno, ze vlak jede jen do Breclavi, kde se bude prestupovat (ja nastesti na auto:-)). Pri prijezdu do Breclavi se hlasilo, ze vlak EC cosi prijel a jizdu zde konci, cestujici necht si prestoupi do vlaku na nastupisti X, pravidelny odjezd (zde byla nahravka "prerusena" a cas chybel) a ze se omlouvaji tusim.
JENZE - na nastupisti zadny vlak nebyl!!! Ta souprava byla nekde mezi Svitavama a Brnem teprve mam pocit. Soucasne na tabuli nebylo uvedene zadne zpozdeni a zpozdeni vlaku do Vidne byl zhruba aktualni cas nebo neco nad. Pritom obe cisla sly pomerne snadno odhadnout (zpozdeni sice jeste mohlo narust, ale v podstate nemohlo klesnout), protoze poloha vlaku byla znama a na nahradni soupravu, ktera vyjede do brna vlaku v ustrety to nevypadalo...
Takze byla vina CD, ze vlak mel zpozdeni? Nevim, asi ne. Udelaly CD vse pro to, aby zakaznik byl co nejmin poskozen? NEEEEE... Ja jsem zhruba vedel ktera bije a uplne v obrazem jsem byl pote, co jsem si na mobilu nasel polohu vlaku. Ovsem kastan, kteymu hlasili, ze si ma na nastupisti nastoupit do vlaku, kterej tam nestal? No, tak ten nevim:-))
01.09.2008 (21:42)  
Marek Hovorka: začalo to před 18. hodinou, kolem 21. hodiny se to naštěstí už zlepšilo
01.09.2008 (21:29)  
Honza81: Vězte, že mobily vlastníme a dispečer ví, nebo by vědět měl, kdo na jakém vlaku je. Takže by při nějakém větším problému asi neměl být problém vlakovou četu informovat. Samozřejmě také záleží na tom, kolik lidí tam sedí. Ono podávat různorodé informace několika vlakovým četám a do toho zjišťovat stav na trati není asi žádná sranda. Ale chápu, že tohle cestující zajímat nemusí.

S kouřením personálu souhlas.

Špatná pracovní zodpovědnost? Hm, přál bych Vám někdy slyšet ty kecy a nadávky, když směřujeme cestující do podchodu. O upozorňování na zákaz kouření ze strany cestujících se nebudu raději ani zmiňovat, ale už se mi kolikrát stalo, že jsem po upozornění dostal málem jednu mezi oči.
registrovaný uživatel M 
01.09.2008 (21:28)  
sAd - ne, nemuze. Ale muze za to, kdyz jede na 130. kilometru a v radiu se hlasi, ze na 160. je havarka a presto na 145. nesjede z dalnice a neobjede to. To je myslim zhruba to, co chtel waszyn naznacit...
registrovaný uživatel Olouch  mail  
01.09.2008 (21:25)  
No to dnes bude ještě hodně zajímaví
01.09.2008 (21:16)  
V podvečer na hlavním prý opět vypadlo zab.zař., v úseku hlavní - Vršovice nastal úplný kolaps, zpoždění až 70 minut. Nejvíc to odnesly vlaky na Benešov.
01.09.2008 (21:13)  
Vážení, to fakt nemá cenu. Když je někdo hluchej a neumí asi opravdu číst, tak já nevím jak mu to do tý hlavy dostat. 8-(
Věnováno FRK
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko