Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
Nevim, jestli mi z toho popisu mela ukapnout slza, ale jestli jo, tak pri hodnoceni prace rezisera prenosu, na kterym ma 50 kamer bych jenom brecenim zhubl o 10 kilo za minutu...
Stalo se mi, ze jsem jel z Vidne Dvorakem. Obratova souprava ale mela nekolik mnoho hodin zpozdeni. Nevim kdo to vymyslel, ale ve Vidni byla pristavena nahradni souprava a ta z Vidne vyjela presne podle JR (mozna plusminus minutka). To uz vidim jako prvni pomerne vyrazne odlisnou oproti ceskym pomerum, alespon mi to tak prislo.
Uz pri odjezdu bylo hlaseno, ze vlak jede jen do Breclavi, kde se bude prestupovat (ja nastesti na auto:-)). Pri prijezdu do Breclavi se hlasilo, ze vlak EC cosi prijel a jizdu zde konci, cestujici necht si prestoupi do vlaku na nastupisti X, pravidelny odjezd (zde byla nahravka "prerusena" a cas chybel) a ze se omlouvaji tusim.
JENZE - na nastupisti zadny vlak nebyl!!! Ta souprava byla nekde mezi Svitavama a Brnem teprve mam pocit. Soucasne na tabuli nebylo uvedene zadne zpozdeni a zpozdeni vlaku do Vidne byl zhruba aktualni cas nebo neco nad. Pritom obe cisla sly pomerne snadno odhadnout (zpozdeni sice jeste mohlo narust, ale v podstate nemohlo klesnout), protoze poloha vlaku byla znama a na nahradni soupravu, ktera vyjede do brna vlaku v ustrety to nevypadalo...
Takze byla vina CD, ze vlak mel zpozdeni? Nevim, asi ne. Udelaly CD vse pro to, aby zakaznik byl co nejmin poskozen? NEEEEE... Ja jsem zhruba vedel ktera bije a uplne v obrazem jsem byl pote, co jsem si na mobilu nasel polohu vlaku. Ovsem kastan, kteymu hlasili, ze si ma na nastupisti nastoupit do vlaku, kterej tam nestal? No, tak ten nevim:-))
S kouřením personálu souhlas.
Špatná pracovní zodpovědnost? Hm, přál bych Vám někdy slyšet ty kecy a nadávky, když směřujeme cestující do podchodu. O upozorňování na zákaz kouření ze strany cestujících se nebudu raději ani zmiňovat, ale už se mi kolikrát stalo, že jsem po upozornění dostal málem jednu mezi oči.
Věnováno FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










