Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
PavelZ - proc bych mel srovnavat firmy ve stejnem oboru. Furt vam asi nechazi ta klicova vec -jde mi o ochotu, vstricnost a tak. A to je jedno, jestli je to zeleznice nebo trafika nebo swap za pul milionu euro... Velikost taky nehraje roli, protoze to nepocitam v absolutnich cislech, ale pomerne.
Co s tim? Uz jednou (nekde jinde) jsem zde psal, ze nejsem zrovna HR manazer a kde lidi ridim, tak tam to beru tak, ze ti lidi to chteji delat a tak k tomu pristupuju i ja. Jsem nazoru, ze vsechny (ani pulku) na pracak posilat netreba, vetsina lidi je rozumnych a pochopi, ze (zjedodusene receno) kdyz se nebudou usmivat, tak dopadnou jako kolega, co uz vyletel (jenze pozor na pripady viz anheuser - ti neusmevavi by mozna vyletet mohli, ale mame tady mocne odbory:-(( a oni se to nejak nauci. Ostatne v globale se u nas vztah zakaznik-obchodnik za poslednich 20 let zmenil k nepoznani, takze je to jasny dukaz toho, ze zmena mozna je.
Zmena ale nebude mozna, pokud tady budou lide jako Hruska, kteri zjevne zadnou zmenu nechteji a taky je pravda, ze kapri si sami rybnik nevypusti.
K tomu vypusteni rybniku jsem tady uz taky psal - jel sem nakym slovenskym busem z Prahy (OT-hnus, nebrat:-). V pulce dalnice jsme meli pauzu (po hodine jizdy!!), u Bitese si risici Pat a Mat vsimli, ze jeden tam nechal penezenku, takze , aniz by cokoliv rekli, jsme jeli zpatky. Byl sem nasranej, reagoval jsem a odpovedi na stiznost mi bylo, ze jsou bez premii (jestli fakt bez premii byli nevim, ale i tak mne to "potesilo", protoze uz ta pauza u Meka byla divna). Jel sem z Prahy vlakem, v mojem vagone nejela klima. Byl sem nasranej, reagoval jsem a odpovedi na stiznost mi bylo, ze vlakova ceta cestujici upozornovala a ze jsem si mohl presednout (tj. bohapusta LEZ). Celkove co tady ctu, tak stiznosti nebo komenty v CD nikoho prilis nevzrusuji a that´s it:-(
Tlak je teda nutny zvenku (ten by asi byl), ale i zevnitr (tam je to hodne s otaznikem)
Já to jenom doplnil, aby to bylo kompletnější. Někteří v tom tady mají zmatek.
Můžu vidět nějaké objektivní srovnání s jinými podobně velkými firmami, které působí ve stejném oboru na území ČR? Porovnáváte totiž neporovnatelné. Japonce sem prosím netahejte, protože i Vaše mentalita bude asi jiná, než při porovnání japonský/český železničář.
Takze to muzeme shrnout, ze CD jsou spickova firma a kdo si dovoli neco kritizovat, tak neni objektivni, protoze kdo je objektivni, tak zadne problemy nemuze videt a pokud problem je, tak za nej dozajista nemuzou CD a nemusi se za nej ani omlouvat, ani to resit.
Já ty problémy vidím a dokážu je přiznat, ovšem stejně tak by bylo dobré, kdyby někteří lidé dokázali přiznat, že ne vše na dráze, pardon u ČD (protože v tom je rozdíl - některým by stačilo jen přemalovat štít a hned by bylo lépe), je špatné. To by ale nebylo do čeho rejt, že? Konečně, ta debata se tu rozjela kvůli pondělním výpadkům, které opravdu nezpůsobily ČD, ač by si to zde někteří přáli, resp. to stále někteří tvrdí. Tím netvrdím, že od rozdělení na ČD a SŽDC "jakoby ČD za nic nemůžou" (aby mi to tu Poborskiii hned neomlátil o hlavu.
Kurva, ty Cesky drahy maji fakt pech - kazdej treti clovek delajici u nich je vyjimka...
Já bych řekl, že v celé populaci to bude stejné, jen mezi šotouši to bude asi o hódně lepší... :-)))
Ale kritiku beru. Teď bych chtěl ale vědět, co s tím. A už jsem se na to ptal jednou. Rozpustit ČD? Poslat všechny na pracák, nebo je rovnou pro neschopnost postřílet?
Nabrat nové perspektivní, vysoké, fyzicky zdatné (aby mohli zvedat ty kola - to byl také jeden ze zdejších požadavků), krásné, usměvavé lidi? Takových je na ulici určitě hodně a hlavně všichni chtějí dělat u nové firmy, která vozí stále ty stejné sestující jako ČD, ve svých vlacích.... Nebo jak to vyřešit. Poraďte, mě zajímá nejen Vaše řešení.
balík - nebojte, i na to jsem myslel, ale přes to... pošta sice škodu vyplatila, ale co je mi to platný, když výsledek práce 20ti sezon dlouhých zimních večerů skončil nenávratně v popelnici...
HEŘMAN,
kočárky, kola a invalidní vozíky...
složenky, pohledy, obsílky...
a tam kde je integrovaná doprava, těch souběhů zas tak moc není, takže se tímto přikláním k názoru M, že zdravé konkurenční prostředí tu v mnoha oborech chybí. Stále jsem přesvědčen, že není všelékem, ale chybí větší možnost výběru.
P.S. a zase tak často se tak netitulujem...
Po tom, co jsem posílal neteři na Moravu balík s modely (vláčků, jak jinak) pro jejího 9tiletého synka, vystlaný stříhaným papírem, molitanem a vatou, a ČP doručila jakousi zdeformovanou placku, už všechno posílám přes tady to **L.
Druha vec, ze muzu si vybrat jak balik poslu, ale mam jen omezou moznost si vybrat, jak mi balik bude poslan
taz: Tady už konkurence existuje, máš možnost výběru. Na kolejích a na poště zatím ne.
ČP - v dnešní době lze i úředně komunikovat elektronicky, a internet je lidem bez netu doma zpřístupněn dobře i v kdejaké pr*eli prostřednictvím knihoven atd., balíky můžete úplně stejně poslat (levněji a rychleji) přes PPL a jiné logistické společnosti. Takže konkurence obecně je.
ČD - díky geniální politice krajů se dá skoro všude dotat i autobusem - kdo vás nutí jet vlakem? Takže konkurence obecně je.
Pokud pošlu balík poštou, ta ho doručí až za 4 dny, proč bych se nenaštval a neposlal ho příště PéPéeLkem, který ho doručí do druhého dne, s doručenkou a ještě levněji?
Pokud pojedu vlakem a nebudu spokojen s *), proč bych se nenaštval a nejel příště s ČSAD Horní Dolní autobusem?
*) dosaďte si co je libo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










