..: Premiéra Nového spojení přinesla hodinová zpoždění :..

Ilustrační obrázekAktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.

Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.

Ilustrační obrázekProvoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.

Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.

Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.


Olouch Poslat mail autorovi | 1.9.2008 (15:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (21:35)  
Nenuti - chodim spis do Billy. Jenze tady u nas ma Albert nejlepsi polohu (u nej jsou i reznik napriklad), takze semtam tam "musim". Nicmene obecne vzato - i zde je videt, ze konkurence ma dobry ucinek - nervovat se v Albertu nemusim, s postou a vlakem je to tezsi
03.09.2008 (21:32)  
taz: no a? Já v příspěvku píšu o těch zpožděních, která zaviní dopravce, neb zastánci ČD je s oblibou vynechávají.
registrovaný uživatel taz 
03.09.2008 (21:27)  
Poborskiii, plus sebevrazi, dopravní prostředky na kolejích, výluky z důvodu stavební činnosti, výpadky napájení TV, poruchy zab. zař., lomy kolejnic, povětrnostní vlivy - sníh, povodně, vichřice...
03.09.2008 (21:17)  
Mirek Hruška: nezapomínejte na neschopnosti hnacích vozidel a osobních vozů, ty se na zpožděních podílejí také velkou měrou a jsou čistě vinou dopravce. Obdobně např. za stržené troleje z velké části mohou strojvedoucí nebo závady na sběrači čili zase vina dopravce. Pozdní nastoupení vlakové čety, strojvedoucího, pozdní vystavení lokomotivy či soupravy z depa atd.
---
A vůbec tady v diskuzi a i jinde, nepřipadá vám, že co některé činnosti přešly pod SŽDC, tak podle mnohých diskutérů od té chvíle ČD jakoby za nic nemůžou...
registrovaný uživatel taz 
03.09.2008 (20:48)  
Chápu, že tě nadzvednu, ale nutí tě něco, nervovat se zrovna u alberta? Tady už konkurence existuje, máš možnost výběru. Na kolejích a na poště zatím ne. Ale podle toho co píšeš, asi nebude zdravá konkurence všelék. Tím neříkám, že je špatná (konkurence), ty máš konkrétní představu, a jistě správnou, jak s tebou má být zacházeno jako se zákazníkem, co chceš udělat se zaměstnanci, kteří tvé představě nevyhovují? To co zmiňuješ o pokladnách, je pravda i v jiných řetězcích, a nemůžu si nevzpomenout třeba na kauzu "zelené" maso a podobné nechutnosti.
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (20:24)  
Ja ale prece pisu o firmach, nepisu o jednotlivych pracovnicich. U CD je totiz tech pochybnych jednotlivcu tolik, ze uz to o jednotlivcich neni...
Je to jak nakupovani v Albertu - v kazdym obchode se muze stat, ze se tam tu a tam vytvori fronta, hlavne ve spicce. Jenze v Albertu to snad maji jako firemni kulturu, protoze ve vsech pobockach (v Brne) jsou fronty naprosto normalni a uz to neni o ojedinelem selhani (vsude maji 7 pokladen, ale nikdy jsem nevidel v provozu vic jak 4)...
registrovaný uživatel taz 
03.09.2008 (19:54)  
cituji, presne tohle dela rozdil mezi CD a jinou, zakzanicky orientovanou, firmou.
Já neříkám, že jsou všichni stoprocentní, ale těch několik, co se snaží, jsi možná otrávil, a oni budou taky protivní, protože to nikdo neocení. :)))
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (19:49)  
Kazdopadne je neskutecna nahoda, ze na pozdrav "Dobry den" mi "Co, ja vas neslysim" odpovedela jenom baba, co prodava listky u CD. Jestli je to ta vyjimka a cerna ovce, tak je to proste pech.
Jenom u CD se mi stalo, ze jsem chtel neco, na co mam pravo a protoze jsem byl neodbytnej, tak se mi dostalo odpovedi, ze jsem hulvat. Opet patrne vyjimka a pech.
Anheuser popisuje stav veci 400 km daleko a popisuje takrka totez - dalsi pech. Stara pani ma s Brnem a tamnima prodavackama listku podobnou zkusenost.
Kurva, ty Cesky drahy maji fakt pech - kazdej treti clovek delajici u nich je vyjimka...

Bych to tak nak slovy Machacka - "vsechno se proti nam spiklo" - pozorny divak filmu Samotari jiste tusi, jak absurdni tohle "vysvetleni" je, ale jak Machacek, tak mistni modromozci jsou presvedceni, ze to tak je spravne. Skoda, zamestnancum to nevadi, odbory si to prosadi na ministerstvu a cast lidi si zjevne nechava s oblibou srat na hlavu a mysli se, ze se jenom "vsechno spiklo", takze porad budeme mit takove skvele zeleznice jake mame. Podobne si asi zaslouzime zhnily ovoce v nasich supermarketech - proti nim se taky vsechno vzdcky spikne a za ty prachy je to vlastne super. Normalni clovek place, debil s rezijkou je v sedmym nebi, aspon ma ve vlaku vic mista pro sebe - vzhuru dolu...
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (19:45)  
taz - ten zaver jsi vyvodil z ceho? Ale jako v pohode, jestli mas pocit, ze u firem jako CD nebo Posta jsou pracovnici (v prumeru) stejne vstricni jako v jinych firmach, tak OK. Jen mi nech (a mnoha a mnoha dalsim, pro ktere je cestovani vlakem utrpeni - jen se zkus zeptat ve svem okoli - pokud tedy mas nejake okoli, kde v rodine nejsou zeleznicari...) prosim muj nazor a ja ti necham tvoji neskonalou velkorysost.

Takze to muzeme shrnout, ze CD jsou spickova firma a kdo si dovoli neco kritizovat, tak neni objektivni, protoze kdo je objektivni, tak zadne problemy nemuze videt a pokud problem je, tak za nej dozajista nemuzou CD a nemusi se za nej ani omlouvat, ani to resit.

Snad jen posledni vec - mohl by mi nekdo vysvetlit, proc je na tabuli uvedene zpozdeni vlaku 120 minut (coz znaci prijezd za 5 minut), kdyz je vlak jeste 100 kilometru daleko? Jako je mi samozrejme jasne, ze to neni chyba CD, takze ci je to chyba? Je to chyba te tabule? Diky
registrovaný uživatel M 
03.09.2008 (19:37)  
Babico, radeji budu hloupa potrefena husa, nez abych byl tak bystry jako jsi ty...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko