Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
---
A vůbec tady v diskuzi a i jinde, nepřipadá vám, že co některé činnosti přešly pod SŽDC, tak podle mnohých diskutérů od té chvíle ČD jakoby za nic nemůžou...
Je to jak nakupovani v Albertu - v kazdym obchode se muze stat, ze se tam tu a tam vytvori fronta, hlavne ve spicce. Jenze v Albertu to snad maji jako firemni kulturu, protoze ve vsech pobockach (v Brne) jsou fronty naprosto normalni a uz to neni o ojedinelem selhani (vsude maji 7 pokladen, ale nikdy jsem nevidel v provozu vic jak 4)...
Já neříkám, že jsou všichni stoprocentní, ale těch několik, co se snaží, jsi možná otrávil, a oni budou taky protivní, protože to nikdo neocení. :)))
Jenom u CD se mi stalo, ze jsem chtel neco, na co mam pravo a protoze jsem byl neodbytnej, tak se mi dostalo odpovedi, ze jsem hulvat. Opet patrne vyjimka a pech.
Anheuser popisuje stav veci 400 km daleko a popisuje takrka totez - dalsi pech. Stara pani ma s Brnem a tamnima prodavackama listku podobnou zkusenost.
Kurva, ty Cesky drahy maji fakt pech - kazdej treti clovek delajici u nich je vyjimka...
Bych to tak nak slovy Machacka - "vsechno se proti nam spiklo" - pozorny divak filmu Samotari jiste tusi, jak absurdni tohle "vysvetleni" je, ale jak Machacek, tak mistni modromozci jsou presvedceni, ze to tak je spravne. Skoda, zamestnancum to nevadi, odbory si to prosadi na ministerstvu a cast lidi si zjevne nechava s oblibou srat na hlavu a mysli se, ze se jenom "vsechno spiklo", takze porad budeme mit takove skvele zeleznice jake mame. Podobne si asi zaslouzime zhnily ovoce v nasich supermarketech - proti nim se taky vsechno vzdcky spikne a za ty prachy je to vlastne super. Normalni clovek place, debil s rezijkou je v sedmym nebi, aspon ma ve vlaku vic mista pro sebe - vzhuru dolu...
Takze to muzeme shrnout, ze CD jsou spickova firma a kdo si dovoli neco kritizovat, tak neni objektivni, protoze kdo je objektivni, tak zadne problemy nemuze videt a pokud problem je, tak za nej dozajista nemuzou CD a nemusi se za nej ani omlouvat, ani to resit.
Snad jen posledni vec - mohl by mi nekdo vysvetlit, proc je na tabuli uvedene zpozdeni vlaku 120 minut (coz znaci prijezd za 5 minut), kdyz je vlak jeste 100 kilometru daleko? Jako je mi samozrejme jasne, ze to neni chyba CD, takze ci je to chyba? Je to chyba te tabule? Diky
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










