Aktualizováno 15:00 - Praha - První den zkušebního provozu největší železniční stavby v české metropoli - pražského Nového spojení - bohužel provází potíže: Krátce po zahájení provozu v půl páté ráno zde došlo k výpadku zabezpečovacího zařízení, jehož přičinou byl podle dostupných informací přechod na nový typ TZZ mezi stanicemi Praha hl.n. a Praha-Libeň. Hned po odstranění této závady ovšem nastal problém ještě vážnější: po selhání měnírny v obvodu hlavního nádraží byla přerušena dodávka elektřiny do trakčního vedení, což se definitivně podepsalo pod dopolední kolaps dopravy v pražském železničním uzlu.
Cestující pravidelných ranních spojů v první školní den se museli smířit se zpožděními v řádu desítek až stovek minut, které postihlo regionální i dálkové vlaky. Problém se podařilo vyřešit až v dopoledních hodinách, kdy se vlaky postupně rozjely do svých destinací. V této chvíli se již situace na pražských tratích blíží k normálnímu stavu a zpoždění spojů v okolí hlavního nádraží nepřesahuje 15 minut. Premiérový den Nového spojení tedy zjevně může pokračovat již podle plánovaného scénáře. Důsledky ranních výpadků jsou i nadále patrné u dálkových vlaků: sezónní R 1203 Jadran si čtyři dny před svým vyřazením z jízdního řádu do Chorvatska veze 156 minut navíc; EC 143 Odra zanedlouho opustí území s ČR o 140 minut později oproti plánu. Na R 707 Hradišťan si cestující ve směru Luhačovice počkají o hodinu a půl déle.
Provoz na novém vysokokapacitním propojení pražského uzlu byl zahájen dnes ráno v půl páté na kolejích č. 601, 602 a 301. Prvním vlakem, který Novým spojením projel, byl Os 9443, za nimž následovaly lokomotivy 111.080 a 150.010. Právě výpadky elektrického napájení a zabezpečovacího zařízení přitom v pražském uzlu patří k nejčastějším příčinám dopravních kolapsů, ať už vinou technických poruch nebo řádění vandalů. Kromě spuštění Nového spojení sehrály svou roli i v první den platného grafikonu, kdy série problémů, v kombinaci s výlukovými pracemi, dopravu v Praze zcela ochromila.
Situaci nadále sledujeme a přineseme další podrobnosti.
Zdroj: zpravodaj ŽelPage, Babitron.
| 1.9.2008 (15:03)
K tomu zpoždění... mě se tohle ještě nestalo přes desetitisíce km naježděnejch po tratích SŽDC. Tim neřikam že se to nestává, jenom že o tom já osobně nevim. Ale upřímně si přiznejme, že jsou věci, který patřej k všeobecně rozšířenejm zaručenejm zprávam a přitom se to stává zřídka. I zřídka je samozřejmě špatně, ale někdy se tomu ani nedá zabránit a spousta lidí má v hlavách zarytý záležitosti, který už jsou minulostí, nebo už aspoň ne pravidlem.
Ještě jeden dodatek. to že se vlaková četa bude chovat nejochotnějši a nejslušněji jak jen to jde mnohým lidem nestačí, nejednou jsem zažil smířlivé jednání od vlakové čety, omluvy za zpoždění, veškeré informace a na oplátku se dočkal jenom urážek, poznámek o firmě plný buraný a nenažranců...
Prosim. Jakouže perlu? Za většinu spoždění může stavba koridorů, výpadků napětí, poruch ZZ, výluk na tratích - tedy vše za co nese zodpovědnost SŽDC. Nebo to chcete zpochybnit? Promiňte, ale já zapoměl, že vlak žlutého pána by tunel přeletěl a přistál rovnou na nádraží včas.
Ad. zanedbávání vozového parku - ony se WC myjí, stejně tak podlahy nebo i okna. Ve výchozí stanici. Za to, v jakém stavu vlak dojede do stanice cílové může zajisté vlaková četa.
Přečtěte si prosím můj příspěvek ještě jednou, dvakrát, tříkrát,... a hlavně prosím pořádně a přemýšlejte u toho. Zase ignorujete vše, kromě toho co se Vám hodí a překrucujete má slova - to je ten pravý důkaz vaší odbornosti v oboru? Nebo jste jen mumulend a neumíte číst? Proč?
Za 1) Kdo zde mluví o obtěžování vl. čety krom vás?
Za 2) Jednou je nejdražší ten a jednou onen - Tudíž z toho plyne, že všechny druhy dopravy jsou jedny z nejdražších. S tímto výrokem se máte šanci dostat až do parlamentu.
Srovnanání vlak vs. bus na stejné trase(28km) a bez slevy (BEZ SLEVY!!)
Vlak: 41Kč(IN-Z 31Kč), vytopen, osvětlen, po dotazu u perssonálu se dozvím návazné spoje apod.
Bus: 49Kč, nevytopen, neosvětlen, za špatného počasí mnohdy čekáte i více než hodinu než přijede (pokud vůbec) a bez jakékoliv informace. Autobusák vám neřekne vubec nic. Krom zamumlání ceny jízdenky.
Který druh dopravy by jste si vybral? Já vím. Autobus, protože vlak provozujíé ČD.
3) Ve Švýcarsku i Japonsku jsem byl a pokud byjste chtěl argumentovat dalšími zeměmi, tak v Rakousku, Německu, Belgii, Francii, Švédsku, Rusku, .... také. Ovšem opět srovnáváte nesrovnatelné. Jednak jsou ve hře rozdílné životní styly, rozdílné povahy národů, rozdílná bohatství jednotlivých zemí a v neposlední řadě ve Švýcarsku apod. i cena jízdného a dotací do osobní dopravy. Ale já zapoměl, že dotace jsou něco naprosto nepotřebného a ošklivého, navíc vy jste jel zřejmě na jednu z volných jízdenek a proto Vám cena za jízdné mnoho neřekne.
Nepsal jsem náhodou o tom, že vlaky ČD jsou 5té nejpoužívanější z celé Evropy (nikoli EU)? Tedy dokonce před Slovinskem, Francií nebo dokonce i před bájným Švýcarskem.
Chyba vyskytne? Pokud mohu z mých cest soudit, tak se něco občas povede a sem tam potkám příjemné průvodčí... Tím to pomalu končí... Nechtějte slyšet názory lidí co vlakem běžně nejezdí.
Když jedete jednou za rok, tak je to celkem složité posuzování. Ale to je přesně Vaše argumentace. Mne by spíše zajímaly právě názory těch, kteří vlakem běžně jezdí. Já jsem také plul jednou na lodi a byla špinavá - z toho tedy mám usuzovat že jsou špinavé všechny? Gratuluji k Vašemu názoru.
Jestli se kvalita dopravce měří podle počtu přepravených cestujících, tak byste měl na prvním místě uvést Indii, kde se dá jezdit i na střeše, což je navíc solidní vytíženost.
Opět je vidět vaše odbornost, když zcela bez problému rozlišíte pojem počet přepravených cestujících a počet přepravených cestujících na počet obyvatel dané země.
M: S tím jaksi problém nemám. Ale obávám se, že kdyby ČD byly až natolik špatné jak si lze přečíst na ŽP vypadalo by to zajisté ještě hůře než v Polsku. Tonoucí se stébla chytá a kope kolem sebe? Docházejí argumenty, že urážíš?
Jinak pánové. Asi se nebudete stačit divit, ale včera jsem nestihl vlak do práce a proto jsem se rozhodl jet do práce autobusem! Ano skutečně. Šel jsem ke konkurenci. Zaplatil jsem 5korun navíc, v autobuse byla zima a tma, ale do práce jsem se dostat musel. I takováto volba se naskýtá, ačkoliv šotoveřejnost si to nedokáže připustit.
A je vidět, že pánové rovněž znají SPPO a nemyslím tím jen ty ČD, ale například i ŽD nebo Viamontu, v celé své kráse.
A prosím vysvětlete mi zda pláč slečny průvodčí byl způsoben tím, že nepozdravila partu chuligánů. To jste prozatím totiž dokonale ignorovali. Děkuji.
Směl bych vědět v jakém konkrétním německém vlaku jste toto hlášení vyslechl?
Když mě se před lety někdo z cestujících zeptal kde mu stojí vlak do XY a já mu odpověděl "Nevím", jeho odpověď zněla ve smyslu, že to ví také a nemusel se mne ptát. Později jsem začal říkat, že "Bohužel nevím" a s odkazem na odjezdový pragotron jsem ho poslal do haly. A světe div se, reakce cestujících se nezměnili.
Vážený pane M, opět a dokola to samé. Provoz již neřídí dispečer ČD, ale dispečer SŽDC, který rozhoduje o umístění jednotlivých vlaků k jednotlivým nástupištím a který by musel informovat dispečera ČD, kde dané vlaky stojí aby ten mohl informovat vlakové čety přijíždějících vlaků. Chcete to namalovat?
Zpozdeni v ceskem vlaku - velmi se omlouvame...
Vidi nekdo ten rozdil nebo jsem jedinej?
PS: Jestli se uz plosne rikaji ty pripoje, tak fajn - dalsi zmena k lepsimu...
Pokud jde o to "a to je asi tak vsechno", tak v tom to prave je (a zjevne to spouste modromozku nedochazi) - presne tohle dela rozdil mezi CD a jinou, zakzanicky orientovanou, firmou. Nikdo neceka, ze ten vlak vzlitne nebo ze pruvodci udela zazrak. Ono je to totiz zak, ze zazraky svede jen to dobre slovo...
Chapu, ze pro urcite lidi je to nepochopitelne, ale i sdeleni, ze "zpozdeni nelze odhadnout, protoze..." je mnohokrat lepsi nez informace zadna, pripadne bez toho protoze.
A jak jsem zde jiz napsal - rovnez tak je "urazka" vsech mit na tabuli 30 minut po odjezdu, ze vlak ma 30 minut zpozdeni (a kazdych 5 minut tohle cislo navysovat), kdyz vsichni (bohuzel, vsichni krome tech nejdulezitejsich) vedi, ze vlak je porad 150 kilometru daleko a za 5 minut opravdu nestihne prijet.
Nojo, ale predpis cislo 7545 o nicem takovem nemluvi, takze o tom Miroslav Zikmund nemuze mit ani poneti, resp. kdyz to neni v predpisu, tak to nemuze existovat
Čtyři knedlíky restauraci nezruinují, podobně s kusem flaksy navíc si kuchař hravě poradí.
Copak asi udělá personál autobusu velebeného "žlutého pána", který zastaví na dálnici v koloně za nehodou. Jaké informace poskytuje cestujícím ... "Stojíme za nehodou, až to odstraní, tak se pojede dál ... "
Podobně budoucí vlak "žlutého pána" zastaví v tunelu před návěstí stůj, pak dojde ke ztrátě napětí v troleji. Jakou informaci asi obdrží cestující ?
Strojvedoucí se sice spojí s dispečerem nebo výpravčím, který mu sdělí, že došlo k výpadku napětív TV, ale nikdo neví, jak dlouho bude výpadek trvat. Jaká informace se poskytne cestujícím ? Jen to, že není napětí a kdy bude nikdo neví. Náhradní dopravu taky nikdo nezajistí. A navíc ztráta napětí v troleji znamená nefunkčnost větrání a klimatizace.
Personál žlutých vlaků možná bude mít k dispozici tiskopis omluvných dopisů žlutého pána s faksimilií vlastnoručního podpisu, který operativně doplní, vytiskne a rozdá cestujícím, ale to bude asi tak všechno. Návratek, byť jen části jízdného by nesla firma ze svého, protože od SŽDC žádné odškodnění nedostane.
Nicmene - stalo se nekomu (nebo to aspon videl), ze by pri vytahovani bordelu z kybla ve velkoprostoru na nekoho neco kaplo apod.? Ono, to nebezpeci je celkem realne - staci aby tam byla nejaka tekutina nebo nejake nepevne jidlo a problem je na stole (resp. na kalhotech). Stalo se to nekomu? Jake bylo reseni?
ale Lubino byl taky dobrej:)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










