..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registered user Web 
20.01.2009 (22:34)  
M: To už je doba tak daleko :-) Ono se to možná nezdá, ale regionální VŠ, vzhledem k tomu že vznikaly často" zničeho", tak jsou, alespoň po technické stránce, celkem slušně vybaveny.

A těmi nepracujícími studenty si docela urazil i mě. Sám jsem dal párkrát cestou na zkoušku přednost vlaku zrovna proto, že sem si tam mohl ještě pracovat na ntb (pravda mně baterka vydržela, ale u bývalého kompjůtru bych to měl taky tak na start systému). Jestli chce železnice větší dotace, vyšší ceny atd, tak holt musí nabídnout něco navíc.
Registered user messah 
20.01.2009 (22:31)  
M: myslím, že hlavní vymýšleč příběhu a přirovnání (mnohdy zcestných) jste tu vy.
a ano, zásuvky jsou i v posluchárnách, stejně tak internet. možná by stálo za to opravdu nerýpat do všeho a do všech.
Registered user DenSha  mail  
20.01.2009 (22:30)  
ad M:
Ano, představte si to, některé fakulty jsou na tom lépe než ČD. Třeba u nás ha http://www.fi.muni.cz ve velkých posluchárnách zásuvky jsou (samozřejmě ne všude).
Každopádně vůbec nechápu, proč to tady řešíte.
Registered user M 
20.01.2009 (22:14)  
Jiri Vosecek (jeste jedna zaludna, mozna ale snadno vysvetlitelna) - jak s baterkou na 15 minut zvladas zapis z tech prednasek (ktere pak editujes)? To uz je doba tak daleko, ze jsou v ucebnach v lavicich zasuvky (trebas i v nejake aule)?
Registered user M 
20.01.2009 (21:56)  
Cestujici - Dve baterky jsem nepsal jako reseni do vlaku. Ja jsem natolik za tempem techniky, ze ve valku vystacim s baterkou jednou (a netesim se na dobu, kdy mne ten pokrok dostihne).
Pokud jde o minioperu, tak jestli ti mobil vybije tohle, tak zauvazuj o lepsi alternative mobilniho internetu. Na precteni si teletextu nebo vyhledani spoju je miniopera skvela, ale nechapu, jak se tim da vybit mobil. Cumet celej den na 3x3 centimetry osekanej internet, na to jsem asi prilis technicky opozden:-)

Jiri VOsecek - jako na rovinu, kdyz pojede vlakem z Plzne, tak to bude mit snad nekolikanasobne delsi (door-to-door), takze pokud nedela webovou prezentaci hlavniho nadrazi, tak v klidu muze nabit ntb doma a vyjet, autem, hodinu pote, co vyjel kolega emhadeckem na vlakove nadrazi.
Jako kdybys napsal - je to dobra sluzba, ktere se da nekdy vyuzit, ale zlepsovat by se melo hlavne jinde, tak proti tomu nemam nic. Ale vymyslet nejaky pribehy o tom, jak se nekomu na posledni chvili vybije baterka a proto se rozhodne jet o poznani dele vlakem, tak to ne... To uz muzeme dat k lepsimu i to, ze diky zasuvkam a srcardum se v kupeckach muze po ranu clovek oholit...
A uz vubec ne ty studenti, co na ntb edituji prednasky. Asi jezdim spatnyma vlakama. V nedeli jedu nedelni Ostrava-Brno, tak si ty studenty prohlidnu:-))

TTrain - ne, v roce 2009 resime, jestli maji jezdit vagony vyrobene v sedesatych letech a koridory nakladne rekonstruujeme na 80 kmh. Zasuvky jsou az nekde daleko vzadu.
Registered user TTtrain  mail  
20.01.2009 (20:17)  
V roce 2009 budeme diskutovat, jestli má být ve vlaku zásuvka? Milé ČD, myslím si, že pan Křižík se musí v hrobě smíchy otáčet. Jestli to takhle půjde dál, třeba si jednou budeme nosit k vlaku i hliníkový schůdky, protože perón bude taky nadstandard.
20.01.2009 (20:08)  
Domnívám se, že tahle bublina splaskne, protože se stabilitou signálu to není nic moc. Ovšem na druhou stranu, než ČD něco udělají, tak technika bude zas o kus dál a snad by mohly dvě baterky postačit. Vypůjčím si hlášku od jednoho kolegy - s čím mají ČD největší problémy: jsou to tři "Z" - zpoždění, záchody a zásuvky. Bohužel nevidím, že by se to nijak zlepšilo, zvláště, když první Z si zpravidla vozí vlaky ze zahraničí a ČD tak nemají motivaci. A ty další dvě Z - škoda slov...

Ovšem nějak jsem nepochopil větu kolegy Vosečka "Můžou jet autem a zaplatit částku X, nebo můžou jet oba vlakem a zaplatit X+ X/8." Jestliže jako podnikatel používám auto, pak mně stojí kilometr 5-10Kč. Za vlak zaplatím nyní přesně korunu - ve dvou tedy koruny dvě. Jestliže jsem podnikatel, tak zajisté nejezdím šunkou za 5 korun, spíše za 8. To je přesně čtyřnásobek vůči jízdnému ČD ve dvou lidech. Lze ale říci, že tarifní kilometry po dráze jsou více než kilometry po silnici, takže prakticky jsem na trojnásobku. Jenže v průměru je zase vlak + další přibližovadlo (až na výjimky) 3x pomalejší než auto.
20.01.2009 (19:29)  
M: ano, dalsi takovy klasicky pripad (jeste jsi do toho mohl zakomponovat, ze oba dva dostali ukrutny hlad a pojedou tedy vlakem, aby se mohli i najist:) ...

Sice mám křišťálovou kouli v opravě, ale odpověď v tomhle smyslu jsem čekal. K té cestě se nerozhodne obchodník z minutu na minutu, plánuje ji pár dní dopředu. Dobře, ten mobil bude mít nabitý. Stále tu ale máte notebooky, které prostě nevydrží hodinu a půl jet.

To co jsem psal za příklad, to je úplně reálný případ. Ten mobil jsem si přimyslel. Řekněte mi, proč by měl majitel webového studia jet z Plzně/Hradce/Pardubic do Prahy vlakem, když ho to bude stát +- stejně, ale cesta bude objektivně delší ("od dveří ke dveřím") a ve vlaku nebude moci pořádně dělat, protože notebook má dva roky starý a baterka vydrží deset minut). Prostě vezme auto a vlak zavrhne hned. True story.

Já jsem taky student, baterka v rok starém počítači mi promrzla či co a vydrží asi 15 minut. Stala se tak prakticky nepoužitelnou. Myslíte že bych koukal na filmy? Asi tak jednou z deseti případů. Jinak úprava zápisků z přednášky (kdo to má stíhat formátovat do příjemného tvaru při rychlém tempu), projití si zadání na další cvičení apod.

Zkrátka zásuvky jsou naprosto nezbytnou věcí, kterou ČD musí doplňovat do všech rekonstrukcí, pokud chtějí získávat zákazníky do poloprázdných vlaků. Ale chtějí?
20.01.2009 (19:16)  
M: Ano nejsem tak někdo, jsem neobyčejný student, který si cestu vlakem krátí poslechem angličtiny, sjede na mobilu diskuzní fóra univerzity, přečte zprávy a ŽP, aby s tím neztrácel čas, až přijede domů. Úkoly na notebooku řeším zásadně na poslední okamžik (cestou do školy) a protože je učiva plno, tak nechci tahat kilogramy těžkých skript, ve kterých se navíc obtížně hledá, tak nosím jen jeden notebook, který žhavím zejména cestou na zkoušky...
20.01.2009 (19:02)  
Ano, dvě baterky jsou taky možnost, ale zásuvky ve vlacích mi přijdou jako elegantnější řešení.

Na internet v mobilu zkus Operu Mini, potom pochopíš, proč jsou důlěžité zásuvky ve vlacích. :)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko