..: ČD: Výběrové řízení na 62 modernizovaných motorových jednotek :..

Regionova, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.

Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, České dráhy


JiříK. | 7.7.2010 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 18      Zpráv na stránku:   
08.07.2010 (21:50)  
Nevyšlo by to levněji ani omylem. Jakmile to není nízkopodlažní, tak na to nelze získat žádný příspěvek od státu...
Tak to mě nenapadlo, i když je to pochopitelné.
Ale stejně je na Regionově spousta věcí, na kterých by se dalo ušetřit. Např. v novém čele nevidím praktický význam, to je jen hra na krásu. I dveře bych se nebál nechat původní. A pokud by byla klimatizace, nemusela by se měnit ani okna.
08.07.2010 (21:43)  
A ještě jedna poznámka - proč mají někteří neustále potřebu srovnávat RegioNovu s Desirem? Co takhle ji porovna s něčím odpovídajícím a ne se strojem naprosto jiné kategorie. 70 míst k sezení vs. 120. Jednomotorový stroj vs. dvoumotorový... atd. Uvědomte si, že náklady nejsou určeny jen kupní cenou. Co myslíte - co bude mít nižší náklady na provoz: 4 kusy 814 nebo jedno dvoumotorové Desiro a 3 staré 810+010 se zastaralým, poruchovým a užraným LIAZem?
08.07.2010 (21:38)  
Joska Holibajda > Myslel jsem konkrétně těch pár jedinců, kteří zde na RN nenechají niť suchou. K cestujícím bych si nic takového nedovolil. Hrozně mi vadí, že na každém zlepšení vozového parku se musí hned hledat něco špatného. A tohle prostě zlepšení je. I když třeba malé a i v mých očích nedostatečné. Ale pro cestujícího jsou lepší tři Reginy než jedno Desiro.

A na poměry určitě nadávat nebudu. Alespoň na ty současné. U moci je pravice a tak jsem spokojen. A dokonce si přeji, aby byly co nejdříve výběrová řízení na jednotlivé tratě, protože pro ČD bude jen dobře, když se alespoň třetiny tratí zbaví a díky tomu nebude muset udržovat tak velký vozový park a bude moci to lepší soustředit do jednoho místa.
08.07.2010 (21:35)  
Asi by to bylo levnější než Regionova

Nevyšlo by to levněji ani omylem. Jakmile to není nízkopodlažní, tak na to nelze získat žádný příspěvek od státu...
08.07.2010 (21:18)  
tomino151: Tak s ní nejezděte, když je pro vaše zadky tak špatná. Jeďte autobusem nebo autem. Úbytek těch pár cestujících ČD zcela jistě přežijí.
To mi k Vám vůbec nesedí. Kdybych Vaše příspěvky nečetl už dřív, představil bych si Vás jako typického odboráře, který věčně nadává na poměry.
Ale jste fíra, který si vylil srdíčko na šotoušském webu. Horší je, že toto jsem už několikrát slyšel i od průvodčích přímo ve vlaku.

Radši než na Regionovu bych 810 a 010 předělal na něco jako 812 ZSSK. Vyměnil bych motor, sedadla a dosadil klimatizaci. Asi by to bylo levnější než Regionova, takže by se mohlo dostat na všechny kusy.
08.07.2010 (20:54)  
Je sice pravda, že 814 není žádná sláva, ale pokud by jezdily na výkonech, kam správně patří, tak to žádná tragedie není. Jako zásadní problém vidím pouze hlučnost. A jak už tady bylo napsáno, tak normální cestující pojede raději pokaždé Reginou než jednou něčím "lepším" a jinak 810. Ale to "odborníky na železniční dopravu" na tomto webu moc nezajímá a stále musí psát svoje moudra o špatnosti RN. Mám pro vás jednu radu. Tak s ní nejezděte, když je pro vaše zadky tak špatná. Jeďte autobusem nebo autem. Úbytek těch pár cestujících ČD zcela jistě přežijí.
08.07.2010 (20:34)  
Wojciech Xaver > U 860 se nepodařilo zajistit výrobní kapacitu. Žádné zákazy. Mělo být vyrobeno cca 400 kusů. Místo toho se vyrobilo dalších 380 kusů řady 810, kterých mělo být původně pouze 300 kusů jako náhrada za M 131.1.
08.07.2010 (20:14)  
Wojciech Xaver - opravdu plácáš nesmysl. Nikdo 860 nezakázal, prostě se nezadařilo.
Proč do toho plácáš Hurvínka?
Nevím, že se všichni, nebo skoro všichni pořád oháníte Desirama. Myslíš si, že to je nějaká modla nebo co?
08.07.2010 (18:58)  
Sharky33 :Myslíš, že by Hurvínci jezdily až do teď.Možná by to bylo ještě lepší Č(S)D by chvilku jezdilo z Hurvajsema a potom by se koupila Desira.
08.07.2010 (18:56)  
810 do rozvojovych zemi...
prave ze rozvojove zeme dosli uz tak daleko aby si spocitali ze 810 je srot, ktery se nevyplati kupovat...
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko