Praha — České dráhy pokračují v sérii vyhlašování výběrových řízení, jejichž seznam zveřejnily v březnu letošního roku. Po výběrovém řízení na nové patrové soupravy z minulého týdne přichází na řadu další z kontraktů na modernizaci stávajících vozidel. Nejnověji tak největší český železniční dopravce poptává rekonstrukci 62 kusů motoráků řady 810 a 62 kusů přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové, částečně nízkopodlažní motorové jednotky. V současnosti již České dráhy provozují více než 150 takových rekonstruovaných jednotek ve dvou a třívozovém provedení. Typické „žluté vláčky“ dodává drahám na základě 3 dřívějších výběrových řízení šumperská Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation. (Nutno však poznamenat, že v době získání prvních 2 kontraktů ještě do plzeňského holdingu nepatřila.) S velkou pravděpodobností lze proto předpokládat, že se zúčastní i této soutěže, ve které bude horkým favoritem na vítěze.
Hodnota tohoto nejnovějšího kontraktu na přestavbu zastaralých dvounápravových motoráků a jejich přípojných vozů je nyní zadavatelem odhadována na 1,55 miliardy korun bez DPH, tedy 25 milionů korun za jednu modernizovanou jednotku. Nabídky na účast v tomto výběrovém řízení České dráhy přijímají do 17. srpna letošního roku a případný vítěz kontraktu je povinen celou dodávku uskutečnit do 24 měsíců od zadání zakázky. Lze proto předpokládat dokončení série do konce roku 2012, kdy by mělo české koleje brázdit více než 200 modernizovaných souprav ve dvouvozovém a 26 souprav v třívozovém provedení. První takto modernizovaná souprava byla vyrobena v roce 2005 a od následujícího roku až do dnešních dnů probíhá sériová modernizace na jednotky typů 814 a 814.2.

Tak to mě nenapadlo, i když je to pochopitelné.
Ale stejně je na Regionově spousta věcí, na kterých by se dalo ušetřit. Např. v novém čele nevidím praktický význam, to je jen hra na krásu. I dveře bych se nebál nechat původní. A pokud by byla klimatizace, nemusela by se měnit ani okna.
A na poměry určitě nadávat nebudu. Alespoň na ty současné. U moci je pravice a tak jsem spokojen. A dokonce si přeji, aby byly co nejdříve výběrová řízení na jednotlivé tratě, protože pro ČD bude jen dobře, když se alespoň třetiny tratí zbaví a díky tomu nebude muset udržovat tak velký vozový park a bude moci to lepší soustředit do jednoho místa.
Nevyšlo by to levněji ani omylem. Jakmile to není nízkopodlažní, tak na to nelze získat žádný příspěvek od státu...
To mi k Vám vůbec nesedí. Kdybych Vaše příspěvky nečetl už dřív, představil bych si Vás jako typického odboráře, který věčně nadává na poměry.
Ale jste fíra, který si vylil srdíčko na šotoušském webu. Horší je, že toto jsem už několikrát slyšel i od průvodčích přímo ve vlaku.
Radši než na Regionovu bych 810 a 010 předělal na něco jako 812 ZSSK. Vyměnil bych motor, sedadla a dosadil klimatizaci. Asi by to bylo levnější než Regionova, takže by se mohlo dostat na všechny kusy.
Proč do toho plácáš Hurvínka?
Nevím, že se všichni, nebo skoro všichni pořád oháníte Desirama. Myslíš si, že to je nějaká modla nebo co?
prave ze rozvojove zeme dosli uz tak daleko aby si spocitali ze 810 je srot, ktery se nevyplati kupovat...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










