Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.
Zdroj: Kurier.at

Než tu začnete psát sprosťárny, uvědomte si, že jídelní vůz je něco jiného než normální, a že rekonstrukce jednoho znamená zkrátit jízdní dobu cca 2 IC denně.
Bártovi je do toho, jestli mají nějaká IC Praha - Brno existovat. Jejich rentabilitě nevěří nikdo. Náhle to zrušit je nesmysl. Kdyby postupoval trochu systematicky, tak tam vyhlásí výběrové řízení na Ex za podstatně menší platbu než je průměr. Desetiletá smlouva to umožňuje. pochopitelně s přiměřeným předstihem, aby se mohla konkurence připravit. Tohle je prostě jen způsob, jak ze železnice vyrazit půl miliardy bez ohledu na následky.
Stačí se kouknout do novýho JŘ a... ejhle, nějak nám přibilo Ex...
To už udělali jiní dávno a diví se, proč tam vůbec nějaká IC zbyla. :-)
A navíc jak se tady debatuje o tom zrušení dotací na EC a IC, nakolik to ČD uškodí... Stačí se kouknout do novýho JŘ a... ejhle, nějak nám přibilo Ex... :-)
RegioJet má svůj web s novinkami.
Ze strany o koze:
Jančura: ...a my vlastně bojujeme a komunikujeme s ministram Bártou, aby okamžitě od tohodle prosince ty dotace České dráhy nedostávaly, neboť vlaky EC/IC, což defakto je trať Praha - Ostrava a Praha - Brno, respektive z Břeclavi až do Děčína, jsou spoje, které musí fungovat bez dotací tak jak fungují bez dotací naše autobusy, taky nedotované, a tak jak fungujou podobné EC/IC spoje na západ od nás.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210411030511010-otazky-vaclava-moravce/
A výsledek:
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-prijdou-o-dotace-na-vlaky-eurocity-a-intercity-f9q-/eko-doprava.aspx?c=A101110_163152_eko-doprava_vem
Stranu "o voze" po ruce nemám, ale snad se nemýlím, že to říkal.
Co by asi Bárta dělal, kdyby ČD jednoduše všechny IC přes Brno druhý den jízdního řádu zrušily? Vlastně se trochu divím, že to neudělaly.
tarten: Ale já si teda myslím, že by Jančura na tu trasu taky šel. Myslím si, že spousta lidí by se chytla, ona ta D1, známe své silnice...
U Jančury je ticho, že nevyjede do června je asi jasné, řekl bych že ani příští rok...
honzatvs: Z čeho tak usuzujete? To podle toho, že už se nějakou dobu neobjevila novinka na iDnesu (tomuto serveru se přezdívá hlásná trouba Student Agency)? Měl by snad oznamovat do tisku co chvíli, že vyrobil první vagony? Pokud to chcete skutečně vědět, doporučuji mu napsat přímo e-mail a nečekat, až to vytroubí média.
Názorně: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:High_Speed_Railroad_Map_Europe_2009.gif
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











