..: ÖBB posledních šestnáct railjetů definitivně nepřevezme :..

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard WeberVídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.

Zdroj: Kurier.at


JiříK. | 16.12.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Horác  mail  
18.12.2010 (0:12)  
dobrá... možná jsem uplně mimo já, ale proč si ČD "nepřejmenujou" i zbylý IC z Praha-Brno na Ex? Do toho jim přece Bárta nemluví, nebo jo? Je přece na dopravci, pod jakou značkou bude provozovat "Bártou" objednané a následně "vysoutěžené" vlaky... a konec konců ne všechny IC maji klimatizovaný vagony a jídelní vůz atd.
registrovaný uživatel tarten 
18.12.2010 (0:01)  
Railpic:
Než tu začnete psát sprosťárny, uvědomte si, že jídelní vůz je něco jiného než normální, a že rekonstrukce jednoho znamená zkrátit jízdní dobu cca 2 IC denně.
registrovaný uživatel tarten 
17.12.2010 (23:50)  
Horác: tarten - co to meleš? Co je Bártovi do toho, zda ČD budou na Praha-Brno rentovat nebo ne?
Bártovi je do toho, jestli mají nějaká IC Praha - Brno existovat. Jejich rentabilitě nevěří nikdo. Náhle to zrušit je nesmysl. Kdyby postupoval trochu systematicky, tak tam vyhlásí výběrové řízení na Ex za podstatně menší platbu než je průměr. Desetiletá smlouva to umožňuje. pochopitelně s přiměřeným předstihem, aby se mohla konkurence připravit. Tohle je prostě jen způsob, jak ze železnice vyrazit půl miliardy bez ohledu na následky.

Stačí se kouknout do novýho JŘ a... ejhle, nějak nám přibilo Ex...
To už udělali jiní dávno a diví se, proč tam vůbec nějaká IC zbyla. :-)
registrovaný uživatel Horác  mail  
17.12.2010 (23:40)  
tarten - co to meleš? Co je Bártovi do toho, zda ČD budou na Praha-Brno rentovat nebo ne? To je na dopravci a na jeho podnikatelskejch schopnostech. Navíc Bárta se jak vidmo snaží právě o to, aby byli podmínky nastavený pro všechny potenciální a nepotenciální dopravce stejně, tj. abychom mohli zjistit, kdo za daných podmínek bude na Praha-Brno rentovat a kdo ne, resp. kdo tam bude jezdit... Jeslti ČD ne, tak třeba paštičkář jo nebo kdokoliv... to neni podstatný...

A navíc jak se tady debatuje o tom zrušení dotací na EC a IC, nakolik to ČD uškodí... Stačí se kouknout do novýho JŘ a... ejhle, nějak nám přibilo Ex... :-)
registrovaný uživatel tarten 
17.12.2010 (23:36)  
miropiro:
RegioJet má svůj web s novinkami.
registrovaný uživatel tarten 
17.12.2010 (23:33)  
Railpic:
Ze strany o koze:
Jančura: ...a my vlastně bojujeme a komunikujeme s ministram Bártou, aby okamžitě od tohodle prosince ty dotace České dráhy nedostávaly, neboť vlaky EC/IC, což defakto je trať Praha - Ostrava a Praha - Brno, respektive z Břeclavi až do Děčína, jsou spoje, které musí fungovat bez dotací tak jak fungují bez dotací naše autobusy, taky nedotované, a tak jak fungujou podobné EC/IC spoje na západ od nás.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210411030511010-otazky-vaclava-moravce/

A výsledek:
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-prijdou-o-dotace-na-vlaky-eurocity-a-intercity-f9q-/eko-doprava.aspx?c=A101110_163152_eko-doprava_vem

Stranu "o voze" po ruce nemám, ale snad se nemýlím, že to říkal.

Co by asi Bárta dělal, kdyby ČD jednoduše všechny IC přes Brno druhý den jízdního řádu zrušily? Vlastně se trochu divím, že to neudělaly.
17.12.2010 (23:02)  
Není vám třeba divné, že se nechal ukecat ke zrušení dotací na všechny EC/IC, od člověka, který na jednu stranu prohlašuje, že si EC/IC přeci na sebe musí vydělat a na druhou stranu říká, že IC Praha - Brno jezdit nechce, protože by se mu nerentovalo?

tarten: Ale já si teda myslím, že by Jančura na tu trasu taky šel. Myslím si, že spousta lidí by se chytla, ona ta D1, známe své silnice...

U Jančury je ticho, že nevyjede do června je asi jasné, řekl bych že ani příští rok...

honzatvs: Z čeho tak usuzujete? To podle toho, že už se nějakou dobu neobjevila novinka na iDnesu (tomuto serveru se přezdívá hlásná trouba Student Agency)? Měl by snad oznamovat do tisku co chvíli, že vyrobil první vagony? Pokud to chcete skutečně vědět, doporučuji mu napsat přímo e-mail a nečekat, až to vytroubí média.
17.12.2010 (22:49)  
Doufám, že ti, co zde onanují nad představou, že by to ČD koupily, jsou ti samí, co si před asi měsícem v jiné diskuzi odhlasovali, že nejdůležitější, co ČD potřebují, jsou rekonstruované jízdelní vozy za 700 mil. v ceně asi 35 mil. Kč za kus. Jestli má kolega s čísly níže pravdu, místo nich mohly být 3 soupravy. Dobrou chuť.
17.12.2010 (22:36)  
tarten: zkuste se prosím trochu rozepsat. První, co mě napadá, že někdo o voze (vnitrostátní vlaky Praha-Brno), dotace o koze (mezinárodní vlaky Praha-Břeclav a dál). Za druhé mě napadá, že i ten mezinárodní provoz je prodělečný, a pak by mě zajímaly argumenty, proč to chcete dotovat.
registrovaný uživatel tarten 
17.12.2010 (22:09)  
strojvudceprihoda: Nějak mě nejde do palice,že se z Vídně do Insbruku jezdí přes Německo !!

Názorně: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:High_Speed_Railroad_Map_Europe_2009.gif
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko