..: České dráhy začínají nasazovat vozy pořízené v Rakousku :..

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.

Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.

Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.10.2011 (15:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   
19.10.2011 (16:38)  
Martin Keppert: No já myslím, že některým je to zbytečné říkat, že v Anglii se to výrazně zlepšilo...

Ale stejně, když se tak na to člověk z nadhledu podívá. ČD koupily ojetiny, které vlastně zatím ani nijak neupravily jen zkontrolovaly a nasadily je na trať. A říkají, že se tím i tak zvýšila kvalita cestování......
Toto má přesvědčit cestující, aby se z aut vrátili do vlaků? Sorry, ale tímto budou další cestující tak leda dál ztrácet ...........
registrovaný užívateľ Keprt 
19.10.2011 (14:45)  
Petr budvar: pokud budeme brát jako měřítko úrovně zájem cestujících, tak ten se od 90. let zdvojnásobil - takže asi úplně špatně to tam nedělají, že. A to na síti již zredukované - redukce sítě probíhala od 30. do 80. let a s úrovní a výkonem osobní dopravy nesouvisí - zrušeny byly tratě s malým až minimálním významem. Srovnání s Ruskem - která oblast v Rusku dosahuje takové intenzity provozu, jako prakticky celá Anglie? Ta poznámka o použitelnosti mezi velkými aglomeracemi je nesmyslná; po britském venkově jsem najezdil osobními motoráčky stovky km. Obecně britský venkov je VHD pokryt dost dobře, na rozdíl od Francie.
registrovaný užívateľ Petr budvar  mail  
19.10.2011 (14:26)  
Martin Keppert:
Jel. V předpendolinové době. Souhlasím s Vámi, že se tam úroveň určitě poněkud zlepšuje úměrou ku zmenšování sítě... Vlaky mě nijak nepřekvapily, železnice je dobře použitelná jen mezi velkými aglomeracemi připomínalo mě to Rusko - britské vozy byly ale zvenku hezčí, umyté. Úplně mě tam vzal styl jejich bydlení, ála chata na Sázavě. Miliony dřevěných průzvučných řadovek každý jednotlivý domek prý s olověným vodojemem na půdě (vůbec nechápu jeho smysl, že to tak dělají odjakživa všude v Británii). Na to bych si asi mj. blbě zvykal. Ale to sem nepatří. Jestli ale někdo bude kopírovat britský model u nás, tak doufám, že s ním ti normální, co chtějí vlak a ne ideologii bezuzdného tzv. TRHu rychle zatočí. Na přiblblé přejímání neosvědčeného jsou u nás opravdu experti. Ing. Dušek na hrad! Volal bych v tom případě!
registrovaný užívateľ Kakov 
19.10.2011 (14:07)  
ikkyu: jenže nikdo netvrdí, že je to zásluha ČD!!
turista chtěl jen říct, že ta role státu (tedy SŽDC+SFDI), jako správce a investora infrastruktury, je tu nezbytná a bez dobře fungující této instance tu nebude kvalitní železnice ani při existenci pana Jančury nebo jakékoliv jiné konkurence. Proto je nutné, aby se příslušná místa začala seriózně zabývat železnicí. Ať se to pravičákům líbí nebo né.
registrovaný užívateľ ikkyu 
19.10.2011 (13:22)  
Turista- "Tak to pojedete po trati, kterou opravil do relativně moderní podoby stát. Za poplatky za DC od RJ to fakt nebylo a bez modernizace by tam RJ nebyl. Nepřijde vám to "socialistické"?"

Mě to moc socialistické nepřijde. Když jede taxík nebo autobus po dálnici, tak mu taky nepředhazuju, že jí postavil stát. Je to tak prostě normální. A to že dnes je do Ostravy relativně slušná železnice určitě není zásluha ČD. Naopak ČD po tá samé "státní trati" jezdí stejně jako RJ a ještě si za to nechala platit dotace.
19.10.2011 (13:20)  
Turista: Jasně, koridor opravili za poplatky od ČD.... proto ČD vykazují takovou ztrátu a nestačí jim ani státní dotace....

Tohle jsem snad říkal? Mluvil jsem o státu. Tím jsem nemyslel ČD, ale SŽDC+SFDI s jejich zdroji - což je především státní rozpočet a peníze z OPD.
19.10.2011 (13:19)  
Add Rakouské wagóny...

V rakousku byla revoluce, když panu Žaludovi a Jančurovi prodali jejich wago, Lidi se tísnili v přeplněných vlacích ...

Nerozumím ...

1. Proč ... když u nás jezdí jeden vlak sem a tam pouze s tím, že na konečné se přepojí loko na konec a jede se zpět ... . Proč tento vlak je barevný cirkus zelených červených, bílých a jiných wago. Pochoopil bych kdyby půlka vlaku byla Maďarská a druhá půlka Slovenská, ale když jsou všechny wago české?

2. Proč ... když už nakoupím wago, nenechám je opravit na stadart roku 2011, ale připojím je do rychlíků Praha -Hovnovice - Hovnice a po nějaké době je zase dám jinam, to se dělá pro nasrání cestujících?

3. Proč ... teda když je to barevný cirkus, nenedat hnusné rezavé wago soukromníkům, ať je nechají s profesionálním odolným lakem a správným podkladem s vytrvalostí min 6 let, třeba s radami pana Najbrta nalakovat a za to si umístí na wago reklamu, třeba Pilsner, Bud, Kaufland, Škoda auto, Fio, Komerční banka, Central group, Skanska, Česká pojišťovna a spol. Pořád lepší, než ty hrůzy co jezdí třeba Brno - Tišnov - Havl Brod - Kolín - Praha, s OHAVNOU ZERZAVOU 363 vPŘEDU

4. Proč ... třeba neudělat 1. třídu tak, že se dá jen 2 řady kožených sedadel na každou stranu k oknu se stolkem, pro notebook, pro případné jídlo, prostě luxus, který si cestující za 50% přirážku v 1. třídě vždy zaplatí a dát každý 1 wago na každý rychlík, protože stejně jezdí dnes 1 klasa prázdná, a k tomu nalakovat i lokomotivu, prostě nějaký tralala kuchařský vůz s nabídkou Hovovky-Minutky-salát, guláše když uděláte 2 kotle tak za 120,-Kč to bude pořád byznys, nemyslíte.

5.Když už jsem nakoupil wago z Rakouska, tak ty co stojí mohu nechat repasovat.

6. Nechápu nelogické řazení vlaků Českých drah ... Pořád mi chybí nejlepší schéma
A, A+restaurace, AB, B, B, B, B, B, B, B-(invalidi + matky s dětmi)+ prostor.

k tomu 163 na Slovensku repasovanou na 361 se 160km/h.
Když to bude místní Brno - Hovnovice - Hovnice tak A, A+restaurace, počet B-podle potřeby a nakonec B-(invalidi + matky s dětmi)+ prostor.

Co Vy na to?

Děkuji
19.10.2011 (12:52)  
Turista - v úseku Kořenov - Szklarska Poreba Górna jezdí dopravce Viamont Regio zejméma s polskými moderními jednotkami SA 131 dopravce Przewozy Regionalne. Vozy 810 a 010 odkoupené protento účel ze Slovenské republiky zde jezdí pouze na jednom páru spojů, a pokud je mi známo, pouze v sezoně. Avšak na trati Trutnov - Svoboda n. Úpou jezdí výhradně vozy 810 pronajaté od ČD.
registrovaný užívateľ Keprt 
19.10.2011 (12:47)  
Petr budvar: a jéje, další evergreen šotodiskuzí, britské železnice. Úvodní otázka? Jel jste tam někdy vlakem? A teď k věci. V GB zaniklo hodně tratí, ale to proto, že tamní síť byla historickým vývoje extrémně hustá a obsluhovala cíle, ke kterým jinde ve světě vlak nikdo nikdy nepřivedl. Dnešní britské "lokálky" jsou někdejší hlavní tratě a ty opravdové lokálky vesměs zanikly. Ovšem to se stalo dávno před privatizací (a často i před vznikem BR), rozvojem automobilismu a změnou struktury hospodářství prostě přestaly být potřeba. Ta tolik omílaná privatizace naopak intenzitu provozu a využití vlaků posílila. Privatizace provozu samozžejmě není všespásná - nešlo by to bez masivních investic z veřejných peněz. Pointa je v tom, že privátní dopravci se ve veřejných soutěžích a ve vztahu k objednavateli a cestujícím více snaží a objednavatelům se s nimi lépe jedná, jsou si blíž než bylo centrální vedení BR.
19.10.2011 (12:38)  
Turista: Jasně, koridor opravili za poplatky od ČD.... proto ČD vykazují takovou ztrátu a nestačí jim ani státní dotace....

Budvar: V tom případě doporučuji Kubu, tam toho státem řízeného blahobutu je dostatek...
K té Anglii, jako bych slyšel Duška a tu jeho bandu, ale skutečnost je podstatně jiná....
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko