..: Další dějství v boji o linku Praha - Hamburg :..

IC 1981 Hamburg Altona - München Hbf., foto: Tomáš Kubovec(Aktualizováno 23.08.12 - 15:40) Praha — Souboj o přízeň Deutsche Bahn (DB), odehrávající se mezi Českými drahami (ČD) a RegioJetem (RJ), má další dějství. Ačkoliv si DB na konci dubna vybraly jako partnera pro provoz společné linky z Prahy do Hamburgu RegioJet, jenž - stejně jako České dráhy - deklaroval schopnost vyjet na této trase již v prosinci 2013, požádaly DB České dráhy o prodloužení spolupráce na této lince o další rok. Pokud by tedy DB uzavřely smlouvu o spolupráci s RegioJetem, nebylo by tak dříve, než od prosince následujícího roku 2014.

Skutečný důvod zpoždění není znám, nejčastěji se však spekuluje o absenci vhodných lokomotiv pro vozbu z Prahy až do Hamburku (toto by se dalo řešit neefektivním, leč možným přepřahem v Drážďanech), stejně jako o nedostatku osobních vozů na straně RegioJetu. Zde připomeňme, že České dráhy chtěly zajistit vozbu pomocí 8 osmivozových souprav Siemens Viaggio Comfort. Generální ředitelka Student Agency Martina Bláhová v pak nedávno v rozhovoru pro Hospodářské Noviny prozradila, že RegioJet bude potřebovat celkem 9 vlakových souprav. Ty by měly mít zhruba stejnou kapacitu jako vlaky, nabídnuté Českými drahami. To při standardní konfiguraci míst k sezení odpovídá zhruba sedmi desítkám nových vozů. Tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj přesto uklidňuje, že i tak se jednání s Deutsche Bahn vyvíjejí pro RegioJet správným směrem. "Stále probíhají jednání o detailech provozování vlaků na trase Praha - Hamburg. Jednání probíhají úspěšně - neexistuje žádná problematická oblast. Na druhou stranu se samozřejmě jedná o velmi rozsáhlý projekt, kde se řeší úplně nový model provozování těchto vlaků. Finalizují se smluvní dokumenty a jakmile to bude možné, budou oiciálně zveřejněny veškeré detaily - včetně data startu, jízdního řádu, vozidel apod." dodává Ondrůj.

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda přitom již dříve avizoval, že ČD hodlají provozovat linku do Berlína i bez spolupráce s Deutsche Bahn. Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD k tomu dodává: "Poté, co DB odmítly nasazení komfortních jednotek railjet, chceme naše aktivity na této důležité mezinárodní trase dál rozvíjet na své podnikatelské riziko, a to ve spolupráci s partnerem, který má se železniční dopravou v Německu zkušenosti. Aktuálně jednáme se zahraničním partnerem o lince Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk, a to pro období od jízdního řádu 2014 (tedy od prosince 2013)." Štáhlavský však k nejaktuálnějšímu dění dnes doplnil, že: "S ohledem k aktuálnímu vývoj situace mezi DB a RegioJetem budeme jednat aktivně s DB o této situaci a vlastní aktivity ČD na tomto poli přijdou až po ukončení provozu EC vlaků s DB. Termín, kdy by tak mohly ČD jezdit do Německa je tak v současnosti nejasný a rozhodně není jisté, že by to bylo od prosince příštího roku.

ICE-T při průjezdu Hamburkem, DB, foto: DBPokud by se tedy ČD s tímto partnerem dohodly na vozbě svých Hamburských expresů již od prosince 2013, mohla by nastat celkem kuriózní situace v případě, že Deutsche Bahn s RegioJetem nezajistí funkční řešení. Zatímco dosud si, jakožto silnější subjekt, vybíraly partnera DB, v tomto konkrétním případě by se v roli silnějšího hlasu pro vyjednávání mohly stát České dráhy. Mohly by si tedy vybrat, zda budou i další rok spolupracovat se svým dlouholetým partnerem, tedy Deutsche Bahn, anebo rozjet s novým partnerem linku již od prosince 2013 bez účasti právě DB, které na GVD 2013/2014 žádají právě ČD, aby provozovaly linku i tento GVD ve spolupráci s nimi. V každém případě je tento termín blíže, než by se mohlo na první pohled zdát: Vždyť ani České dráhy v současnosti nezajišťují svými soupravami kompletní vozbu na tomto rameni. Spekulativní otázkou zůstává, jaká vozidla by ČD na tyto spoje nasadily. Jestli by šlo o dříve uvažované soupravy Viaggio Comfort (a byla by opuštěna snaha je nasadit z Prahy směrem na Budapešť), nebo by bylo uskutečněno jiné řešení vozby například nasazením vozidel partnerského dopravce.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy, RegioJet, ihned.cz


JiříK. | 23.8.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
24.08.2012 (10:53)  
Jan Šlezingr: nemám toho smartfouna, stejně jako tuny dalších lidí.

Bavíme se o době po roce 2015. Kolik bude tou dobou lidí bez mobilního zařízení schopného komunikovat s "idosem" nebo spíš s jeho celo-EU verzí pro veškerou hromadnou dopravu? Řekl bych, že minimum, údaje o prodeji mluví celkem jasně. Nedivil bych se, kdyby to za několik let bylo vnímáno spíš jako v nemít v 90. letech hodinky, na kterých jsem se mohl podívat, jestli už to pojede...

(Nehodnotím, jestli je to dobře nebo špatně...)
registrovaný uživatel tarten 
24.08.2012 (10:44)  
franta omáčka: Já nechápu, proč se řeší jízdní doby přes Norimberk nebo Prahu, když volba dopravního prostředku v relaci HAM - WIE je jednoznačná*)

Že existuje nemálo lodí, kteří z nejrůznějších důvodů (zdravotních, bezpečnostních, psychických, finančních aj.) neradi používají letadlo je jasné. Další věc ale je, že do EC Hamburk - Vídeň (-Villach) není kupodivu zakázáno nastupovat i jinde v Germánii a vystupovat až za Prahou. A vice versa. Přičemž přestup uprostřed cesty je vždy vnímán jako otravný, pro cestující neovládající češtinu i riskantní a nepřijatelný. Proto by mě zajímalo, jestli by se pár vlaků na ty nejdelší relace přecijen neuživilo, zvlášť, když na svých koncích poberou i obě špičky. Musíme si uvědomit, že třeba taková Vindobona jede svých téměř 1500 km 6:14 - 22:37. Nějaký takt k ní přichází v úvahu vždy jen v části trasy. Takové vlaky jsou trochu zvláštní zjevy a vnímám je spíš jako blízké ke kategorii EN.
24.08.2012 (10:41)  
tyto typy 1216 mají OBB
ES 64 U4-A: A, D, I, SLO
ES 64 U4-B: A, D, SLO
ES 64 U4-C: A, D, CZ, SK
24.08.2012 (10:08)  
Pendolina byla do Německa uvažována, ale bylo rovněž vypočteno, že na rameni z Drážďan dále do hloubi Německa by jedna jednotka kapacitně nestačila.

Jako náhrada EC (dnes každé 2h) by nestačila. Ale pokud ČD (a ten záhadný německý partner) chtějí jezdit tu linku na vlastní triko současně s DB+RJ (a tedy výsledný interval bude cca 1h), tak by stačit mohla, ne?

A navíc - tady přece už jde o byznys. Nevadí, že kapacita nestačí. Budou povinné místenky, budem mít 100% obsazenost, tudíž pěkně vyděláme (pak si můžem dovolit dávat dortíky nikoliv za 9 Kč, ale třebas zdarma), a ještě nás za to budou média chválit, jako Jančuru :-)
registrovaný uživatel Ujetej 
24.08.2012 (9:33)  
ekoter A může 1216.2 do Německa?

Typ D smi na cele uzemi DB, tedy 2xx, ktere brazdi nase koleje. Vsak uz tam jezdily (476/ 173)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
24.08.2012 (9:32)  
Nebudou sporotikety a bude třeba něco jiného. Já bych se vůbec nebál, že by RegioJet nepřišel s nějakou zajímavou akční nabídkou.
24.08.2012 (9:28)  
Samozřejmě, že pokud bude RegioJet jezdit do Německa ve spolupráci s Deutsche Bahn, bude muset uznávat normální mezinárodní jízdenky, včetně Interrailu. Sporotikety ČD pravděpodobně tím pádem zaniknou, pokud tam ČD nebudou teda jezdit paralelně.
24.08.2012 (9:28)  
Tomáš Vrabec: No jednoduše. V Praze se přestoupí na rychlík do Děčína. Z Dc do Bad nevímco Osobákem a tam přestup na DB EC. :)
24.08.2012 (8:48)  
Dobrá tedy, argumenty pro přestupy a taktovou dopravou jsou dostatečné na to, aby omluvily rozlomení v Praze. Ale.

Koupím si mezinárodní jízdenku Brno - Hamburg (častá relace), sveze mě Jančura?

Předpokladám, že něco jako sporotikety uznávat nebude.

90% cest v zahraničí jezdím na InterRail, ví vůbec Jančura co to je? Bude to uznávat? Nebo budeme zase exoti jak má být?
24.08.2012 (8:39)  
ekoter: Ano, varianta C - Sk, Cz, A, a D. Tak byly schváleny.
Jo a problém D/CZ byl již dávno vyřešen.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko