..: Další dějství v boji o linku Praha - Hamburg :..

IC 1981 Hamburg Altona - München Hbf., foto: Tomáš Kubovec(Aktualizováno 23.08.12 - 15:40) Praha — Souboj o přízeň Deutsche Bahn (DB), odehrávající se mezi Českými drahami (ČD) a RegioJetem (RJ), má další dějství. Ačkoliv si DB na konci dubna vybraly jako partnera pro provoz společné linky z Prahy do Hamburgu RegioJet, jenž - stejně jako České dráhy - deklaroval schopnost vyjet na této trase již v prosinci 2013, požádaly DB České dráhy o prodloužení spolupráce na této lince o další rok. Pokud by tedy DB uzavřely smlouvu o spolupráci s RegioJetem, nebylo by tak dříve, než od prosince následujícího roku 2014.

Skutečný důvod zpoždění není znám, nejčastěji se však spekuluje o absenci vhodných lokomotiv pro vozbu z Prahy až do Hamburku (toto by se dalo řešit neefektivním, leč možným přepřahem v Drážďanech), stejně jako o nedostatku osobních vozů na straně RegioJetu. Zde připomeňme, že České dráhy chtěly zajistit vozbu pomocí 8 osmivozových souprav Siemens Viaggio Comfort. Generální ředitelka Student Agency Martina Bláhová v pak nedávno v rozhovoru pro Hospodářské Noviny prozradila, že RegioJet bude potřebovat celkem 9 vlakových souprav. Ty by měly mít zhruba stejnou kapacitu jako vlaky, nabídnuté Českými drahami. To při standardní konfiguraci míst k sezení odpovídá zhruba sedmi desítkám nových vozů. Tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj přesto uklidňuje, že i tak se jednání s Deutsche Bahn vyvíjejí pro RegioJet správným směrem. "Stále probíhají jednání o detailech provozování vlaků na trase Praha - Hamburg. Jednání probíhají úspěšně - neexistuje žádná problematická oblast. Na druhou stranu se samozřejmě jedná o velmi rozsáhlý projekt, kde se řeší úplně nový model provozování těchto vlaků. Finalizují se smluvní dokumenty a jakmile to bude možné, budou oiciálně zveřejněny veškeré detaily - včetně data startu, jízdního řádu, vozidel apod." dodává Ondrůj.

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda přitom již dříve avizoval, že ČD hodlají provozovat linku do Berlína i bez spolupráce s Deutsche Bahn. Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD k tomu dodává: "Poté, co DB odmítly nasazení komfortních jednotek railjet, chceme naše aktivity na této důležité mezinárodní trase dál rozvíjet na své podnikatelské riziko, a to ve spolupráci s partnerem, který má se železniční dopravou v Německu zkušenosti. Aktuálně jednáme se zahraničním partnerem o lince Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk, a to pro období od jízdního řádu 2014 (tedy od prosince 2013)." Štáhlavský však k nejaktuálnějšímu dění dnes doplnil, že: "S ohledem k aktuálnímu vývoj situace mezi DB a RegioJetem budeme jednat aktivně s DB o této situaci a vlastní aktivity ČD na tomto poli přijdou až po ukončení provozu EC vlaků s DB. Termín, kdy by tak mohly ČD jezdit do Německa je tak v současnosti nejasný a rozhodně není jisté, že by to bylo od prosince příštího roku.

ICE-T při průjezdu Hamburkem, DB, foto: DBPokud by se tedy ČD s tímto partnerem dohodly na vozbě svých Hamburských expresů již od prosince 2013, mohla by nastat celkem kuriózní situace v případě, že Deutsche Bahn s RegioJetem nezajistí funkční řešení. Zatímco dosud si, jakožto silnější subjekt, vybíraly partnera DB, v tomto konkrétním případě by se v roli silnějšího hlasu pro vyjednávání mohly stát České dráhy. Mohly by si tedy vybrat, zda budou i další rok spolupracovat se svým dlouholetým partnerem, tedy Deutsche Bahn, anebo rozjet s novým partnerem linku již od prosince 2013 bez účasti právě DB, které na GVD 2013/2014 žádají právě ČD, aby provozovaly linku i tento GVD ve spolupráci s nimi. V každém případě je tento termín blíže, než by se mohlo na první pohled zdát: Vždyť ani České dráhy v současnosti nezajišťují svými soupravami kompletní vozbu na tomto rameni. Spekulativní otázkou zůstává, jaká vozidla by ČD na tyto spoje nasadily. Jestli by šlo o dříve uvažované soupravy Viaggio Comfort (a byla by opuštěna snaha je nasadit z Prahy směrem na Budapešť), nebo by bylo uskutečněno jiné řešení vozby například nasazením vozidel partnerského dopravce.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy, RegioJet, ihned.cz


JiříK. | 23.8.2012 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
24.08.2012 (8:33)  
Jiří Bajer: Existuje podle vas aspon minimalni sance, ze to ve skodovce proste posrali? Nejsem odbornik na schvalovani lokomotiv, ale mam dojem, ze pro schvaleni musi lokomotiva projit urcitymi testy, ze kterych nekdo vystavi protokol, ktery se pak porovnava s predpisy. Pro dosavadni neschvaleni prece musi existovat nejaky oficialni duvod, jinak by nas tim uz skodovka prostrednictvim idnes a pana Sury davno nakrmila.

Jinak velkoprostorove mam taky radeji.
24.08.2012 (8:29)  
Ad Tomes 43: A může 1216.2 do Německa?
24.08.2012 (7:12)  
Určitě to bránily DB jako takové Talenty 2 byly pak jen určitá "náhoda."

Talenty 2 měly docela problémy se softwarem, vícenásobným řízením a s brzdami, takže mne nepřekvapuje, že se jejich schvalování protáhlo.
23.08.2012 (23:35)  
2) Schválení řady 380 v Evropě brzdí Němci, a to z jednoho prostého důvodu - proč by si měli pouštět cizí lokomotivu na svou infrastrukturu, když mohou vydělávat na tom, že jede jejich lokomotiva do Prahy?

Určitě to bránily DB jako takové Talenty 2 byly pak jen určitá "náhoda."
registrovaný užívateľ koyot 
23.08.2012 (22:46)  
Tak to je dobré, myslím si, že na tom může vydělat jen cestující a výjimečně musím pochválit ČD za až překvapivě chytrý tah a rychlý postup, který teď mohou zužitkovat.
23.08.2012 (22:19)  
Je to sice smutné, asi vlaky jako Vindobona zruší. Je to smutné a budu muset zamáčknout slzu, ale třeba onen nový partner ČD není virtuální a vlaky od Vídně/Bratislavy budou pokračovat na německo a na DB bude jiný provozovatel.

Navíc pokud by se nasadily 1216.2 a SiViC. Dalo by se jezdit bez přepřahů. Alespoň z Vídně. 1216.2 nesmí do Maďarska. Na této větvi bych asi viděl 380 po schválení.
23.08.2012 (22:07)  
Přečetl jsem si diskuzi a musím reagovat - jsem celkem pravidelným uživatelem vlaků EC na rameni Praha hl.n. - Dresden Hbf. Mám k tomu tolik:
1) Chválím jakoukoliv jinou soupravu než tu od ČD - chybí velkoprostorové vozy, vozy se služebním oddílem, s oddílem pro kola atp. Soupravy ÖBB nebo MÁV-START mi přijdou v tomto směru lepší. České soupravy jsou bohužel v tomto směru celkem omezené :(
2) Schválení řady 380 v Evropě brzdí Němci, a to z jednoho prostého důvodu - proč by si měli pouštět cizí lokomotivu na svou infrastrukturu, když mohou vydělávat na tom, že jede jejich lokomotiva do Prahy? EBA a EBC jsou v takovém postavení, že mohou diktovat podmínky celé Evropě, a toho prostě využívají. Navíc se v Německu chystá tendr na další lokomotivy a škodovácký stroj představuje konkurenci pro tradiční německé výrobce - další důvod pro jeho neschválení na německém území ;) Vlivní lobbisté jsou činní nejenom v Čechách... A nedivil bych se ani tomu, kdyby tomuto schválení bránily ÖBB prostřednictvím obou zmíněných institucí - Rakušáci jsou na Čechy vysazení více než Němci a na nové stroje ČD měli daleko vyšší nároky než německá EBA. Asi se touto cestou mstí za Temelín...
3) Pendolina byla do Německa uvažována, ale bylo rovněž vypočteno, že na rameni z Drážďan dále do hloubi Německa by jedna jednotka kapacitně nestačila. Vzhledem k nekompatibilitě Pendolin s jednotkami ICE a neochotě ČD vypravovat dvě spřažené jednotky bylo jednoznačně rozhodnuto ve prospěch klasických souprav s lokomotivou v čele. Možná mám staré informace - kdo ví víc, nechť upřesní :)
registrovaný užívateľ EC 174  mail  
23.08.2012 (22:05)  
Zkrátka kde se Jančura objeví, tam škodí. Nasazování vlaků jiné společnosti by mělo smysl pouze v případě, že by jízdenky platily bez rozdílu u všech dopravců. Prostě si koupím Prostějov - Hamburg a je mi jedno, ve kterém úseku s jakým dopravcem pojedu. Současně nastavený systém neslouží lidem, nýbrž jen jakýmsi soukromým podnikatelům, aby si mohli co nejvíc nahrabat.
23.08.2012 (21:49)  
Zběžně jsem nahlédl na ceny-vlak je asi dvakrát levnější.
23.08.2012 (21:34)  
Já nechápu, proč se řeší jízdní doby přes Norimberk nebo Prahu, když volba dopravního prostředku v relaci HAM - WIE je jednoznačná*)

*) pokud nejste ultrašotouš nebo nemáte strach z létání
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko